روش‌های صحیح مطالبه برای جریان‌سازی بیانیه گام دوم تبیین شود
کد خبر: 4036976
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

روش‌های صحیح مطالبه برای جریان‌سازی بیانیه گام دوم تبیین شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: متولیان بیانیه گام دوم انقلاب جریان‌سازی انقلاب و مطالبات مقام معظم رهبری و مردم را در اولویت قرار داده و روش‌های صحیح مطالبه را تبیین کنند.

حجت الاسلام منصور امامی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی 27 بهمن ماه در دیدار با اعضای قرارگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: رهبر انقلاب بیانیه دوم را به صورت مبین و روشن بیان کرده‌اند و برخی از مباحث و موضوعات مطرح شده در این بیانیه نیاز به تحلیل دارد تا نکاتی که از سوی مقام معظم رهبری به‌صورت صریح و شفاف بیا شده به راحتی در جامعه عملی شود.

وی افزود: بحث معادن ملی، از جمله موضوعاتی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرده‌اند زیرا ایران با وجود یک درصد جمعیت جهان هفت درصد معادن دنیا را در اختیار دارد و آذربایجان‌غربی قطب معادن کشور بوده ولی خام فروشی و تعطیلی برخی از این معدن‌ها به معضل مهمی تبدیل شده که باید این مباحث در بیانیه گام دوم مورد بررسی و مطالبه از مسئولین مربوطه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: وجود برخی سنگ‌های معدنی در استان در کشور کم نظیر است و این سنگ‌ها قابل رقابت با نمونه‌های ایتالیایی هستند، اما به دلیل نبود کارخانه خام فروشی می‌شود در حالی که می‌توان با راه‌اندازی کارخانه‌های مورد نیاز، برای چند هزار نفر اشتغال ایجاد و برای استان نیز سرمایه جذب کرد.

وی ادامه داد: ایران با داشتن ۷ درصد منابع معدنی جهان از جمله مس بر روی کمربندی مس قرار دارد که اگر به درستی مدیریت شود می‌تواند چندین برابر نفت برای کشور ارز آوری داشته باشد، مس از جمله معادنی است که در همه صنایع از جمله صنایع الکترونیکی کاربرد اصلی را دارد.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: سیب ارومیه و آذربایجان‌غربی از دیگر موضوعات مورد بررسی و مطالبه از مسئولین استان است و رهبر انقلاب به حل  این معضل و برنامه‌ریزی برای آن تاکید کرده‌اند، در حالی که به راحتی می‌توان با مدیریت این مسئله هم جلوی خراب شدن سیب را گرفت و هم با راه اندازی کارگاه‌های مختلف برای جوانان اشتغال ایجاد کرد و باید این مسائل در گام دوم انقلاب مطالبه شود.

وی گفت: مطالبه حل مشکل دریاچه ارومیه، سیاست‌های آموزش و پرورش و تبیین دوران خفت بار شاهان ایران را از دیگر مباحث مورد نیاز در گام دوم انقلاب بوده و الگوی آموزشی در آموزش و پرورش از مدل‌های غربی گرته‌برداری شده و علی‌رغم تاکید رهبر انقلاب بر مسئله تدوین سند آموزشی کشور هنوز این امر مغفول مانده و سیستیم غربی که به همه چیز دید ماشینی دارد نمی‌تواند انسان تربیت کند و خروجی آن نمی‌تواند به نفع انقلاب و کشور باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در شهر و استان ده‌ها پروژه نیمه تمام باقی مانده که اتمام و تکمیل آن باید از مسئولین مطالبه شود و باید متولیان بیانیه گام دوم جریان سازی انقلاب و مطالبات مقام معظم رهبری و مردم را در اولویت قرار دهند و روش‌های صحیح مطالبه را تبیین کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به این مسئله اشاره دارند که انقلاب اسلامی مردم را از فلاکت نجات داد و باید دوران خفت بار شاهان ایرانی مورد پژوهش قرار گرفته و به مردم بیان شود که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها رضاخانی را سر کار آوردند که سواد خواندن و نوشتن و سرشته ای در کشور داری نداشت و یک فرد را از کارگری در اسطبل به حکومت یک کشور رساندند.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: دوران حکومت پهلوی، تلفیقی از جهالت علمی و عملی بود و باید این مباحث در گام دوم به مردم تبیین شود، محمدرضا شاه بجز عیاشی کاری از دستش بر نمی‌آمد و هم پدر و هم پسر با کودتای انگلیسی‌ها بر سر کار آمدند و صدها جلسه لازم است تا دوران فلاکت بار پهلوی به مردم بیان شود و متأسفانه این مسائل به مردم گفته نمی‌شود و دشمن از این خلأ برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب اسناد بالا دستی است که باید قوای سه‌گانه خط و مشی خود را با آن تطبیق دهند و به گونه‌ای مطالبه شود که اجازه جولان برای افراد چاپلوس و همچنین نفرت پراکن از بین برود و گفتمان انقلاب، به گفتمان رایج تبدیل شود و در این باره سیره امامین انقلاب بهترین منبع است و باید دیدگاه به بیانیه گام دوم به عنوان یک سند و اثر علمی باشد.

انتهای پیام
captcha