یک ساعت و 15 دقیقه؛ سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در کردستان
کد خبر: 4036854
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خبر داد:

یک ساعت و 15 دقیقه؛ سرانه مطالعه قرآن و ادعیه در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سرانە آمار مطالعە کتاب قرآن و ادعیە چاپی و الکترونیکی 15 سال بە بالای باسواد در کشور، دو ساعت و ۳۲ دقیقە و در استان کردستان یک ساعت و ۱٥ دقیقە محاسبە شدە است.

بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، 27 بهمن‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: براساس آمار اعلام شده مرکز آمار ایران در سال 1399 سرانه مطالعه غیر درسی افراد 15 سال به بالای باسواد در کل کشور هر ماه هشت ساعت و 18 دقیقه بوده و در استان کردستان شش ساعت و سه دقیقه بوده است.

وی افزود: میزان سرانه مطالعه غیردرسی کل جمعیت کشور شش ساعت و 32 دقیقه و کردستان چهار ساعت و 44 دقیقه محاسبه شده است که استان بیستم کشور در میزان سرانه مطالعه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بیان کرد: سرانە زمان مطالعە کتاب‌های غیردرسی و چاپی و غیر چاپی بە جز قرآن و ادعیە افراد ۱۵سال و بیشتر باسواد، در کل کشور چهار ساعت و در استان کردستان ۳ ساعت و ۲۹ دقیقە در ماە بودە است.

وی ادامه داد: سرانە آمار مطالعە کتاب قرآن و ادعیە چاپی و الکترونیکی 15 سال بە بالا باسواد در کشور، دو ساعت و ۳۲ دقیقە و در استان کردستان، یک ساعت و ۱٥ دقیقە محاسبە شد.

نصراللهی‌زاده گفت: سرانە مطالعە روزنامە چاپی و الکترونیکی 15 سالە بە بالا باسواد در کشور یک ساعت و ۲۳ دقیقە و در کردستان ٥۷ دقیقە بودە است.

بە گفتە وی سرانە مطالعە نشریە چاپی و الکترونیکی ۱٥ سال بە بالا باسواد در کشور ۲۳ دقیقە و در استان کردستان ۲۲ دقیقە بودە است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: گوش کردن بە موسیقی در کشور افراد 15 سال بە بالا در کشور سه ساعت و ۲۹ دقیقە و در استان کردستان، چهار ساعت و ۳٨ دقیقە در هفتە محاسبە شدە است.

وی افزود: سرانە زمان حضور افراد 15 سال بە بالا نسبت بە کل جمعیت در شبکەهای اجتماعی در سال ۹۹ بە صورت متوسط یک ساعت و ۳۲ دقیقە در کشور و در استان کردستان یک ساعت و ۱۱ دقیقە در روز بودە است.

نصراللهی‌زادە با اشاره به اینکه امسال اعتبارات قابل توجهی برای پروژەهای مختلف پیش‌بینی شده و در حال انجام است، یادآور شد: یکی از این پروژەها، کتابخانە ابوذر قروە است کە امسال چهار میلیارد و ۳۷٦ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بە آن اختصاص دادە شد.

انتهای پیام
captcha