استقلال سیاسی؛ بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی
کد خبر: 4035544
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

استقلال سیاسی؛ بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیراز مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال سیاسی دانست و گفت: البته انقلاب دستاوردهای بی‌شماری داشته است و باید پیشرفت‌های کشور را در ابعاد مختلف به نسل جدید تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام عباس حاجی‌پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام عباس حاجی‌پور، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیراز امروز، 22 بهمن در حاشیه مراسم راهپیمایی خودرویی جشن انقلاب، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال سیاسی دانست و گفت: هم‌اکنون دولت‌هایی نظیر ژاپن تحت سلطه کامل آمریکا هستند و حتی ژاپنی‌ها اختیار زیادی از خود ندارند. در زمان حکومت شاهنشاهی پهلوی دخالت بیگانگان در امورات مختلف کشور امری آشکار بود که باعث ایجاد مشکلات متعدد در کشور می‌شد.

وی با یادآوری شرایط ایران در دوران ستم‌شاهی، بیان کرد: انتشار اسناد و مدارک حکایت آن زمان حکایت از زدودن چهره اسلام، تشیع و فرهنگ مردم دارد و در میانه کابینه دولت و مدیران پهلوی بهائیت ریشه دوانده بود.

حاجی‌پور با بیان اینکه فساد و فحشا آشکار در حکومت پهلوی وجود داشت، تأکید کرد: برای ورود به دولت و کابینه پهلوی باید از قوانین فراماسونری تبعیت می‌شد. فحشا نیز حتی در نزدیکان خاندان شاهنشاهی موج می‌زد آنچنان که در تاریخ آمده ملکه با بقیه افراد رابطه نامشروع داشته است.

وی، اوضاع اقتصادی قبل از انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: در آن زمان برنج، گوشت و... وجود داشت اما توان مالی آحاد مردم برای فراهم‌آوری نیازهای اولیه غذایی نیز وجود نداشت؛ در جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه و دیگر مشکلات اما شرایط مساعد است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز، دستآوردهای انقلاب اسلامی را بی‌شمار دانست و گفت: در بخش‌های پزشکی، علم و فناوری، راه، سدسازی و توسعه سلامت پیشرفت‌های چشمگیری در کشور رخ داده است.

حاجی‌پور با تأکید بر اینکه مشکلات قبل از انقلاب درست به جوانان نسل‌های بعدی منتقل نشده است، تأکید کرد: امروزه تبیین پیشرفت‌های ایران ضروری است چراکه دشمنان در جنگ نرم به دنبال ناامیدی در جامعه هستند و با بزرگ‌نمایی یک مشکل، آن را در همه عرصه‌ها ربط می‌دهند.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی صحیح دستاوردهای انقلاب، اطلاع‌رسانی و استفاده از رسانه را دارای جنبه‌های مثبت و منفی دانست و گفت: علم رسانه‌ باید در جای جای ارکان‌ کشور رواج پیدا کند.

حاجی‌پور با بیان اینکه جامعه ما نیازمند یادگیری شیوه صحیح سواد رسانه‌ای است، تأکید کرد: داشتن سواد استفاده از رسانه‌ها به طرز صحیح در این عصر ارتباطات و اطلاعات نیاز ضروری جامعه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه محمد رسول‌الله‌(ص) شیراز افزود: امروزه اشاعه شبهات در زمینه‌های مختلف دینی، فرهنگی و... بسیار زیاد شده و پاسخ صحیح باعث اثربخشی و آگاهی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرامین اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: امروزه نیاز است تا جهاد تبیین در بخش‌های مختلف توسط کارشناسان انجام شود، چراکه گاها شاهد القای شبهات مختلف و یا بیان غلط برخی از نکات هستیم که باید آن را اصلاح کنیم.

انتهای پیام
captcha