درخواست عمار حکیم از احزاب سیاسی اهل تسنن برای تحقق وحدت
کد خبر: 4033729
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

درخواست عمار حکیم از احزاب سیاسی اهل تسنن برای تحقق وحدت

رئیس ائتلاف نیروهای دولت ملی عراق با اشاره به اینکه وحدت کلمه آرزو و هدف مردم عراق است، از احزاب سیاسی کرد و سنی این کشور خواست تا برای نجات کشور از فتنه و تفرقه با شیعیان همسو شوند.  

درخواست عمار حکیم از احزاب سیاسی اهل تسنن برای تحقق وحدتبه گزارش ایکنا؛ به نقل از المعلومه، سید عمار حکیم در سخنانی به مناسبت روز شهید در عراق که همزمان با نخستین روز ماه رجب و شهادت سید محمد باقر حکیم در نجف اشرف برگزار شد، گفت: وحدت کلمه و یکپارچگی صفوف و تحقق آرزوها و اهداف ما باید از همینجا آغاز شود تا برای وحدت در کل کشور آماده شویم.
 
عمار حکیم ادامه داد: نمی‌توان انتظار وحدت ملی داشت زمانی که جامعه در حال تفرقه و تشتت و درگیری باشد.
 
وی تأکید کرد: ملی‌گرایی شیعی که ما شعار آن را می‌دهیم و پرچم آن را بالا نگه داشته و از آن با قدرت دفاع کرده‌ایم، در وهله اول به معنای مبارزه با تفرقه و تشتت در داخل و سپس آمادگی برای سایر مؤلفه‌ها با هدف دوری از فرقه‌گرایی و نژادپرستی است.
 
سید عمار حکیم اظهار کرد: ما نخستین حامیان وحدت صفوف سیاسی در میان کردها و اهل سنت عراق هستیم و به ویژگی‌های اجتماعی برادران و عزیزان خود احترام می‌گذاریم اما وحدتی می‌خواهیم که ما را برای دستیابی به وحدت بزرگ ملی آماده سازد.
 
رئیس نیروهای دولت ملی عراق از احزاب سیاسی کرد و سنی این کشور خواست تا برای نجات کشور از فتنه و تفرقه با شیعیان همسو شده و به سمت آرامش و امنیت و شکوفایی کشور پیش بروند.

انتهای پیام
captcha