نقش گروه‌های ممتاز همخوانی در تولیدات فاخر رسانه‌ای
کد خبر: 4033599
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

نقش گروه‌های ممتاز همخوانی در تولیدات فاخر رسانه‌ای

رحیم قربانی، نائب رئیس هیئت مدیره تحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن به ارائه مقاله «نقش گروه‌های ممتاز همخوانی و مدیحه‌سرایی در تولیدات فاخر رسانه‌ای» پرداخت.

رحیم قربانیبه گزارش ایکنا، شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم، طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ بهمن‌ماه به همت شورای عالی قرآن در تهران برگزار شد.

در سومین شب نشست، طی جدول زمان‌بندی شده، چهار ایده حول موضوع «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» در سه حوزه نغمات، آموزش و مسابقات رسانه‌ای ارائه شد.

یکی از طرح‌های ارائه شده، مقاله‌ای با عنوان «نقش گروه‌های ممتاز هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی در تولیدات فاخر رسانه‌ای و فضای مجازی (با تمرکز بر تجربیات گروه محمدرسول الله(ص))» با ارائه رحیم قربانی، نایب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و مسئول گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) بود که چکیده آن را در ادامه می‌خوانید؛

نغمه‌های دینی همواره مورد توجه عموم مسلمانان بوده و علاوه بر تأثیرات معنوی ویژه در روح و جان مخاطبان، رسانه‌ای مؤثر برای نشر و ترویج معارف ناب دینی بوده است. گروه‌های هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی این محتواهای ناب معارف قرآنی و دینی را با آواهای ناب و اصیل و در عین حال روح‌نواز آمیخته، با هنر به گوش و دیده مخاطب می‌رسانند. در عصر حاضر اگر تولیدات فاخر و ممتاز قرآنی و دینی توسط این گروه‌ها صورت گیرد و شبکه‌های صدا و سیما و فضای مجازی به شایستگی از ظرفیت ویژه این هنرهای مقدس بهره ببرد، شاهد عطر افشانی گسترده نغمات دینی و ارتقای حظ معنوی عموم مردم و نیز زمینه‌سازی برای توجه عمومی به مفاهیم والای قرآن کریم و محتوای غنی فرهنگ اسلام ناب محمدی خواهیم بود.

در این مقاله سعی شده است به وضعیت گروه‌های هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی، راهکارهای رشد و ارتقاء و نیز حمایت و پشتیبانی از این گروه‌ها، نقش گروه‌های ممتاز و به ویژه گروه‌های بزرگ هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی در تولید آثار فاخر قرآنی و دینی، وضعیت و آسیب شناسی حضور گروه‌های هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی در رسانه ملی و فضای مجازی با تمرکز بر تجربیات گروه بزرگ محمد رسول الله «ص» و بیان مصادیق مختلف این تجربیات پرداخته شود. 

انتهای پیام
captcha