وقف جدید در گلوگاه ثبت شد
کد خبر: 4029205
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

وقف جدید در گلوگاه ثبت شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه از ثبت دومین وقف جدید در سال جاری به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

 وقف جدید در گلوگاهبه گزارش ایکنا از مازندران، مجید رضایی خورشیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه، امروز، ۲۷ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، از ثبت یک وقف جدید در هفته جاری در شهرستان خبر داد و گفت: یک واقف نیک‌اندیش گلوگاهی با وقف زمین کشاورزی خود دومین وقف سال جاری را در گلوگاه به نام خود ثبت کرد.

وی تصریح کرد: ورثه مرحوم حاج علیجان صفری، ۲ هزار متر مربع زمین کشاورزی را برای برگزاری مراسم حضرت سیدالشهدا به ارزش ۵ میلیارد ریال وقف کردند تا باقیات صالحات برای آن مرحوم و بازماندگان باشد.

رئیس اداره اوقاف گلوگاه تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و تشکیل جلسات با خیرین جهت سوق دادن به سمت وقف‌های خاص و استفاده از ظرفیت خیران کار بسیار مهمی است که در اوقاف در دستور کار است.

خورشیدی با بیان اینکه همه تلاش دشمن، برای جدایی مردم از معنویات، قرآن و اهل بیت(ع) است، افزود: در این راستا باید مردم را به سمت اقدام به وقف به عنوان سنت حسنه الهی سوق دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به واقفین به نیاز روز جامعه، افزود: وقف در امور خاص همچون امور فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش‌بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان از محور‌هایی است که می‌تواند جزو نیات واقفین باشد.

رئیس اداره اوقاف گلوگاه در پایان گفت: تلاش داریم تا از ظرفیت‌های مختلف برای توسعه وقف در جامعه استفاده کنیم که در همین راستا مشاوره‌های مختلف توسط کارشناسان اوقاف نسبت به ثبت جدید وقف با نیاتی در حوزه بهداشت و درمان، اعتیاد، دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، اقتصاد مقاومتی و.. در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha