اجرای سند تحول بنیادین تحقق بیانیه گام دوم را به دنبال خواهد داشت
کد خبر: 4026512
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

اجرای سند تحول بنیادین تحقق بیانیه گام دوم را به دنبال خواهد داشت

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین گفت: اجرایی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال خود اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را به همراه خواهد داشت.

آیت الله دژکام، آموزش و پرورش، عسکری، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 15 دی‌ماه در دیدار با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان گفت: حرکت ارزشمند حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز در محل اداره‌کل آموزش و پرورش فارس درس بزرگی برای مدیران آموزش و پرورش است و بار مسئولیت را سنگین‌تر خواهد کرد.

وی به بیان اهداف و محور فعالیت خود پرداخت و مهم‌ترین آن را اجرای با امید و باقوت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان فارس عنوان کرد.

عسکری تأکید کرد: تمام تلاش خود را بر ایجاد فضایی آرام و همدل در بین فرهنگیان قرار خواهد داد و در این راستا تلاش دارم چتر آموزش و پرورش را به حدی گسترده کنم تا همه علاقه‌مندان به تعلیم و تربیت در استان در حوزه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی جایی در زیر این چتر داشته و بتوانند به فعالیت بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تکریم معلمان و دانش‌آموزان، حفظ حرمت و ارتباط نزدیک با آن‌ها را به عنوان یکی از دیگر ازاولویت‌های کاری خود برشمرد و گفت: موضوع بومی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرارداده‌ام.

وی با بیان اینکه معطل ماندن به اینکه از تهران در موضوعات مختلف سند تحول، دستورالعمل‌هایی بیاید، موجب تأخیر در فعالیت خواهد شد، گفت: استان فارس سرشار از ظرفیت‌هایی هست که توان تهیه نسخه برای تمام کشور را دارد.

عسکری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان اولویت دیگر خود اشاره کرد و گفت: با جدیت با فرصت دادن به جوانان انقلابی باانگیزه به دنبال اجرای این بیانیه هستم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: اجرایی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال خود اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را به همراه خواهد داشت.

وی اولویت دیگر خود را تحقق برش استانی نقشه مهندسی در استان فارس عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش با تمام توان به این مسئله توجه خواهد کرد.

عسکری در عین حال گفت: در حال تدوین دوره‌های ضمن خدمت برای همه فرهنگیان استان در خصوص همین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور هستیم.

وی توجه به نیازهای اساسی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را از دیگر اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت: در این راستا توجه به مسئله عدالت تربیتی و آموزشی می‌تواند علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی کام همه را شیرین کند و امیدواری را در اآن‌ها توسعه دهد.

انتهای پیام
captcha