«سند راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس»؛ گامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4024664
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

«سند راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس»؛ گامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان گفت: در «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» تلاش شده دختران این سرزمین در مسیر رشد و هدایت و تقویت جامعه مهدوی قرار گیرند و منویات رهبر معظم انقلاب را که افزایش اخلاق، معنویت و ایجاد تمدن نوین اسلامی است محقق شود.

به گزارش ایکنا از همدان، سیده زهرا موسوی مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان امروز ۸ دی‌ماه در مراسم رونمایی از «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ بشر شاهد حوادث بی‌شماری هستیم که زنان همگام با مردان، حماسه‌ها و شگفتی‌ها خلق کردند و حتی گاهی زنانی بیشتر از مردان در رکاب بودند و بسیاری نقطه عطف سرزمین خود شدند و همچنین الگویی زیبا برای جوامع بعد از خود ترسیم کردند.

وی افزود: درخشش زنان ایرانی به ویژه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کم‌نظیر بوده و آنچه که آنان را از زنان و سایر ملل متمایز می‌کند این است که اگر زنان در تاریخ تنها جنگجو و قهرمان مبارزه آزادی‌خواهانه بودند، در این سرزمین با ابعادی گسترده از نظر فردی و اجتماعی به زیباترین و آرمانی‌ترین شکل ظهور و بروز کرده‌اند.

موسوی ادامه داد: به عنوان نمونه زنی همچون «مرضیه حدیدچی» معروف به خواهر دباغ، مبارزی خستگی‌ناپذیر در زندان، جنگجویی شجاع در میدان مبارزه، مادری فداکار و همسری نمونه و سیاستمداری تیزهوش بود.

وی افزود: همچنین همسران شهدا و مادران شهیدی که تا ۵ فرزند خود را عاشقانه در دفاع میهن فدا کردند، زنانی که سرافرازانه از جانبازان دفاع مقدس پرستاری می‌کنند و سیمای درخشان از زن مسلمان انقلابی را به نمایش گذاشتند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: بدون شک آنچه که زنان را در همه عرصه‌ها توانمند کرده است بهره‌گیری از الگوهای فاخر الهی است، وجود مقدس حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) به عنوان اسوه‌هایی در تاریخ بشر می‌درخشند و تاسی از آنان زنانی این‌چنین مسلمان شجاع و انقلابی می‌پروراند.

وی بیان کرد: استکبار جهانی دست از دشمنی از ملت ما برنداشته و با هجوم فرهنگی و هدف گرفتن بنیان خانواده جوانان را آسیب‌پذیر کرده و با استفاده از شبکه‌های معاند و فضای مجازی ضربات خود را بر اندیشه و روح پاک آنان وارد کند.

موسوی اظهار کرد: در «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» تلاش شده با پایبندی به همه اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دختران این سرزمین در مسیر رشد و هدایت و تقویت جامعه مهدوی قرار گیرند و منویات رهبر معظم انقلاب را که افزایش اخلاق معنویت و ایجاد تمدن نوین اسلامی است محقق شود.

وی بیان کرد: «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» با تلاش جمعی از فرهیختگان که عیناً در سال‌های جنگ تحمیلی حقیقت جنگ را درک کرده بودن دو در طی ۴ سال با برگزاری جلسات هفتگی و با نظرات تائید اساتید و نویسندگان در ۲ فصل مهم، ۱۶ راهبرد کلان و ۱۱۴ بند اهداف عملیاتی و به دور از هرگونه بزرگنمایی و سعی در بيان بسیار اندکی از ایثارگری‌های بانوان تهیه شده است‌.

 

انتهای پیام
captcha