نشان تصویری ۸ دی گیلان رونمایی شد
کد خبر: 4024660
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

نشان تصویری ۸ دی گیلان رونمایی شد

هم‌زمان با ایام بصیرت و میثاق امت با ولایت، از نشان تصویری ۸ دی گیلان، امشب هشتم دی ماه، در منزل شهید مدافع حرم حامد کوچک‌زاده رونمایی شد.

از نشان تصویری ۸ دی گیلان رونمایی شد

به گزارش ایکنا از گیلان، هم‌زمان با فرارسیدن ایام بصیرت و میثاق امت با ولایت و سالروز حماسه‌آفرینی مردم بصیر و ولایتمدار گیلان در ۸ دی ۱۳۸۸، از نشان تصویری ۸ دی گیلان از سوی حوزه هنری استان گیلان و در منزل شهید مدافع حرم حامد کوچک‌زاده با حضور تعدادی از مسئولین، امشب هشتم دی ماه رونمایی شد.

این آئین با حضور خانواده گرانقدر شهید کوچک‌زاده، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید‌رسول منفرد، رئیس حوزه هنری گیلان و سخاوت امانی، عکاس پیشکسوت و هنرمندی که صحنه‌هایی از حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ را ثبت کرد، همراه بود.

نشان تصویری ۸ دی گیلان به پاسداشت قیام مردم شجاع و استکبارستیز گیلان در ۸ دی ۱۳۲۹ در جریان ملی شدن صنعت نفت و همچنین ۸ دی ۱۳۸۸، سالروز تجلی بصیرت و وفاداری مردم پیشگام گیلان با حضور در تجمع ضدفتنه که یک روز جلوتر از سراسر کشور بود، رونمایی شد.

این نشان توسط محمدرضا رضانژاد، طراحی و خلق شده و ضمن اشاره به تاریخ ۸ دی، به مکان برگزاری تجمعات تاریخی ۸ دی در استان گیلان یعنی میدان شهرداری رشت نیز پرداخته‌ است.

این رونمایی از این جهت در منزل و با حضور خانواده شهید مدافع حرم حامد کوچک‌زاده صورت پذیرفت که شهید کوچک‌زاده از بانیان تجمع باشکوه گیلانیان در ۸ دی ۱۳۸۸ بود و روزِ پس از آن نیز در تجمع حماسه‌آفرین ۹ دی ماه در تهران حضور یافت.

شهید حامد کوچک‌زاده، متولد ۲۸ شهریور ۱۳۶۱ در شهرستان رشت است که در ۱۲ بهمن‌ ۱۳۹۴ در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و جریان آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا در استان حلب سوریه، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha