شناسایی هویت یک شهید گمنام در هرمزگان
کد خبر: 4024481
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

شناسایی هویت یک شهید گمنام در هرمزگان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان از شناسایی هویت یک شهید گمنام مدفون در منطقه سیاهو این استان خبر داد.

شناسایی هویت یک شهید گمنام در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار حبیب‌الله میرزایی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز، هشتم دی‌ماه، در نشست هماهنگی مراسم بزرگداشت شهید گمنام تازه شناسایی شده و تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام، اظهار کرد: پس از انجام آزمایشات دی‌ان‌ای هویت یک شهید گمنام در منطقه سیاهو، از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس، شناسایی شد.

وی تصریح کرد: این شهید گمنام در منطقه سیاهو تدفین شده و هویت ایشان شهید غلامرضا ترابی است. این شهید گران‌قدر در دوران دفاع مقدس به‌عنوان نیروی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۶ مفقودالاثر شد که به‌صورت گمنام در منطقه سیاهو هرمزگان تدفین شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان بیان کرد: متأسفانه مادر و پدر این شهید در قید حیات نیستند و خواهران و برادران شهید به همراه چند نفر از نزدیکان شهید امشب وارد بندرعباس شدند. اجرای برنامه یادواره برای این شهید در نظر گرفته شده است و ساعت ۱۴ امروز، با حضور اعضای خانواده، مردم و مسئولان یک مراسم باشکوه برگزار می‌شود.

میرزایی ضمن دعوت مردم منطقه سیاهو برای حضور در این مراسم، بیان کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فضای استان هرمزگان به ورود پیکر پاک سه شهید گمنام نیز عطرآگین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان در پایان یادآور شد: پیکر مطهر این سه شهید گمنام در اواسط هفته آینده وارد استان و در مناطق مختلف استان بر دستان مردم شریف هرمزگان تشییع می‌شوند.

انتهای پیام
captcha