پالایش مؤسسات کرمانی به منظور انجام حمایت‌های مناسب
کد خبر: 4024436
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

پالایش مؤسسات کرمانی به منظور انجام حمایت‌های مناسب

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمان بر ضرورت پالایش مؤسسات کرمانی به منظور انجام حمایت‌های مناسب، توانمندسازی معلمان قرآن و بهره‌گیری از روش‌های همسان آموزش در مؤسسات قرآنی استان تأکید کرد.

رسول دوست محمدیرسول دوست‌محمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های پیش روی اتحادیه این استان برای مؤسسات قرآنی بیان کرد: یکسری از مؤسسات با وجود فعالیت، امکانات کمی دارند و به دلیل دوری از مرکز استان و شناخته نشدن، نیاز به حمایت جدی‌تری دارند.

وی ادامه داد: برخی از مؤسسات نیز گردش مالی‌ خوبی دارند و شاید اصلاً نیاز به کمک نداشته باشند، فعالیت‌هایشان را به خوبی انجام می‌دهند و مشکلی ندارند چون در مسیری قرار گرفته‌اند که موانع خیلی کمی سر راهشان قرار دارد، اما به مؤسسات ضعیف باید کمک شود، در این قضیه حتماً پالایشی انجام خواهیم داد.

کد

دوست‌محمدی افزود: انسجام درست و رویه صحیح برای آموزش قرآن در مؤسسات وجود ندارد و این باید یکسان‌سازی شود. باید آموزش‌ها، آموزش‌های صحیح و استاد نیز توانمند باشد تا کیفیت آموزش ارتقا پیدا کند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمان اظهار کرد: تعداد مربیان توانمند در کرمان زیاد نیست و باید این تعداد را بیشتر کنیم، اساتیدی که در مؤسسات وجود دارند توانمند شوند تا آموزش‌هایی که انجام می‌شود قوی‌تر و دارای خروجی بهتری باشد، قرآن‌آموزان مدت‌ زمانی را در کلاس‌های مؤسسه می‌گذرانند طبیعتاً باید یک خروجی مثل قاری و حافظ، هر چند کم داشته باشیم، هر چند قاری کشوری نباشد اما در سطح استان باشند، هم‌اکنون چنین چیزی کم‌رنگ است که لازمه‌اش استاد و مربی توانمند است و قطعاً ما باید برایشان دوره‌های توانمندسازی برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha