دبیرخانه تئاتر «سردار آسمانی» در کرمان ماندگار شد + فیلم
کد خبر: 4024074
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس:

دبیرخانه تئاتر «سردار آسمانی» در کرمان ماندگار شد + فیلم

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه بودجه جشنواره تئاتر سردار آسمانی یک میلیارد و 600 میلیون تومان است؛ از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی»، در پایان سومین دوره این جشنواره در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی»، ۶ دی ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار و از تندیس جشنواره با حضور خانواده شهید زمانی نیا رونمایی شد.

جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» با هدف تکریم و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت از ۱۷ دی ماه سال جاری در سه بخش نمایشنامه نویسی، تئاتر خیابانی و رادیو تئاتر در کرمان برگزار می‌شود.

زبان هنر، اهداف و برنامه‌های سردار سلیمانی را ماندگار می‌کند

محمدیاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن تشکر از دبیرخنه جشنواره و مدیرکل ارشاد استان کرمان برای برگزاری این رویداد بیان کرد: اولین دوره این رویداد مصادف با اربعین سردار سلیمانی بود و دومین دوره در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد و امسال در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، ما سومین دوره جشنواره را برگزار می‌کنیم. زبان هنر اهداف و برنامه‌های سردار سلیمانی را ماندگار می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۲۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که نشان دهنده استقبال بسیار خوبی از جشنواره است. امیدوارم این رویداد، مراسم و آیینی در شأن شهید سلیمانی را در خودش جای دهد. حاج قاسم سلیمانی محبوب قلب همه مردم جهان است و امیدوارم بتوانیم این رسالت را به نحو شایسته‌ای انجام دهیم.

همچنین حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این مراسم، عنوان کرد: معتقدم جشنواره تئاتر سردار آسمانی پیشکشی در عرصه هنر برای بیان شأن و منزلت سردار سلیمانی است. در سال اول این رویداد با توجه به فاصله اندک تا اربعین سردار سلیمانی، جریان‌سازترین جشنواره در زمینه پرداختن به زندگی شهید سلیمانی را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: سال قبل به دلیل بحران کرونا نتوانستیم اجراهایی را که وارد مرحله نهایی شدند، در شهرهای مختلف به صحنه ببریم که امیدوارم امسال بتوانیم نمایش‌ها را در شهرهای مختلف نیز اجرا کنیم.

نیلی با توجه به تقاضای حضور از سوی کشورهایی چون ترکیه، عراق و هند از آمادگی برپایی جشنواره به صورت بین‌المللی سخن گفت و ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونا، امکان انجام این رویداد به صورت بین‌المللی وجود نداشت ولی جریانی که سردار سلیمانی در عرصه بین‌المللی ایجاد کرد تا سال‌ها جای کار دارد.

بودجه یک میلیارد و 600 میلیون تومانی جشنواره

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه بودجه این جشنواره یک میلیارد و 600 میلیون تومان است؛ از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی»، در پایان سومین دوره این جشنواره در کرمان خبر داد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل ارشاد استان کرمان نیز در این نشست عنوان کرد: خوشحالم که کرمان امسال برای سومین دوره میزبان این رویداد است. پرداختن به زندگی و فعالیت‌های سردار سلیمانی که همه عمرش را برای دفاع از کشور گذاشته است، همیشه جای کار کردن دارد.

وی ادامه داد: حضور، مشارکت و همراهی هنرمندان توانسته این جشنواره را تبدیل به یک گردهمایی بزرگ در ستایش سردار سلیمانی کند. امیدوارم این جشنواره که در جهت تبیین و تکوین مکتب سردار سلیمانی است تا سالیان سال بتواند ادامه پیدا کند. ما تلاش می‌کنیم که این رویداد با توجه به محدودیت‌های کرونایی به صورت باشکوهی برگزار شود و بتوانیم میزبان خوبی برای هنرمندان باشیم و رویداد بزرگی را در سطح ملی و فراملی برگزار کنیم.

علیزاده  با بیان اینکه مهمترین هدف ما ترویج هنر مقاومت است، گفت: عزیزان ما در استان کرمان برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای میزبانی استان کرمان در نظر گرفته‌اند و قرار است از ظرفیت اجرای تئاتر در استان‌های مختلف استفاده شود. همچنین نمایش‌های خیابانی جشنواره نیز قرار است اجرا شود.

۲۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است

وحید فخر موسوی، دبیر سومین جشنواره «سردار آسمانی» به ارائه آماری از فعالیت‌های دبیرخانه و آثار رسیده به جشنواره پرداخت و گفت: دبیرخانه جشنواره سه ماه است که تشکیل شده و تا این لحظه، ۲۴۶ اثر به دبیرخانه رسیده که در سه بخش تئاتر خیابانی ۱۳۵ اثر، نمایشنامه نویسی ۷۱ اثر و رادیوتئاتر ۴۰ است. بیشترین مشارکت از استان‌های تهران با ۴۵ اثر، کرمان با ۲۲ اثر و گیلان با ۱۵ اثر است.

وی به معرفی هیأت انتخاب آثار جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره، ۱۷ دی در کرمان افتتاح می‌شود و کارها از ۱۸ دی به مدت سه روز روی صحنه می‌روند و اختتامیه نیز ۲۱ دی‌ماه در کرمان برگزار خواهد شد.

فخر موسوی افزود: بخش اصلی جشنواره، بخش تئاتر خیابانی است اما توجه ویژه‌ای روی بخش نمایشنامه‌نویسی داریم تا آثاری باکیفیت و در خور سردار سلیمانی تولید شود. همچنین بخش رادیوتئاتر هم بخش دیگر جشنواره است که امسال اضافه شده است.

همچنین در این نشست از خانواده شهید وحید زمانی نیا از همراهان شهید سلیمانی که همراه با وی به شهادت رسید، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha