مرحله مقدماتی مسابقات قرآن ویژه کارکنان هنگ مرزی تایباد برگزار شد
کد خبر: 4021385
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن ویژه کارکنان هنگ مرزی تایباد برگزار شد

رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی تایباد گفت: مرحله مقدماتی مسابقات قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های مرزبانی در تایباد برگزار شد.

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان هنگ مرزی تایباد

حجت‌الاسلام محسن اسماعیلی، رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی تایباد در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، اذان، قرائت ترتیل و تحقیق با حضور 54 نفر از کارکنان و خانواده‌های مرزبانان هنگ مرزی تایباد در محل دارالقرآن حضرت ولیعصر(عج) تایباد برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در بخش آقایان با 16 شرکت‌کننده و در بخش بانوان با 38 نفر در رشته‌های حفظ 1، 2، 3 و 5 جزء، قرائت ترتیل و تحقیق و نیز رشته اذان ویژه آقایان برگزار شد.

اسماعیلی در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به راه‌یافتگان نفرات برتر به مرحله استانی اعلام کرد: در این دوره از مسابقات مقدماتی در بخش بانوان فاطیماسادات حسینی، حفظ یک جزء، یسنا اصغری حفظ 2 جزء، مائده حسنی حفظ 3 جزء در گروه فرزندان و فهیمه اسماعیلی در رشته ترتیل بزرگسالان و در بخش آقایان نیز مهدی عرب‌نیا حفظ یک جزء، حسام توکلی قرائت تحقیق و علی میرزایی در رشته اذان به مرحله استانی راه یافتند.

رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی تایباد بیان کرد: خدمت در مناطق محروم و مرزی شرایط سخت و بحرانی را برای افراد به وجود می‌آورد که با توکل به خداوند و توسل جستن به قرآن، این شرایط سهل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت دادن به فضای تربیتی خانواده خاطرنشان کرد: از محیط یک زندگی ناآرام فرزندان سالم تحویل جامعه نمی‌شود، از این‌رو کانون خانواده نقش مؤثری در ساختن یک جامعه سالم دارد. خانواده‌های مرزبانی غربت و دوری از خانواده را با مأنوس شدن با قرآن همراه کرده تا بتوانند آرامش را برای همسرانشان در خدمت مرزی ایجاد کنند.

اسماعیلی ادامه داد: به منظور بهره‌برداری بهتر خانواده‌های مرزبانی و انتظامی ساکن در شهرستان مرزی تایباد، دارالقرآنی با سه کلاس آموزشی مجهز به سیستم رایانه، یک کلاس سنتی ویژه قرائت‌خانه و یک لابراتوار آموزشی با ۱۷ سیستم رایانه دارد و در رشته‌های صحیح‌خوانی، ترتیل، قرائت، صوت و لحن و حفظ قرآن در طول هفته در دو نوبت صبح و عصر ویژه بانوان و بعد از نماز مغرب ویژه آقایان کلاس‌ برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha