نفرات برتر پنجمین جشنواره ملی «فانوس» اعلام شد
کد خبر: 4021278
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

نفرات برتر پنجمین جشنواره ملی «فانوس» اعلام شد

پنجمین جشنواره ملی «فانوس» با اعلام ۲۶ نفر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

جشنواره ملی فانوسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، شامگاه ۲۴ آذرماه، در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «فانوس» که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: تمهید یک برنامه ملی انسجام مجموعه‌های مختلف را دارد و خوشبختانه همکاری‌ها کارساز و به موقع و گره‌گشا ادامه دارد و مراحل میزبانی به خوبی طی شده است.

وی ادامه داد: این رویداد مهم فرهنگی با همکاری مجموعه‌های مختلف در استان اتفاق افتاد و امید است با برپایی هرچه باشکوه‌تر این جشنواره ذیل دِین، حماسه‌سازان عرصه دفاع مقدس و شهدا قرار نگیریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: باید با ترویج گفتمان شهیدان در ساحت جامعه و با صد زبان بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را زنده نگه داریم.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه زنده نگه داشتند، یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ابراز کرد: امید است ما نیز در این فضیلت مهم سهیم بوده و بتوانیم در مسیر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خدمتگزار امین و صادقی باشیم.

در ادامه مصطفی محدث خراسانی، دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی «فانوس» گفت: دفاع مقدس عرق عاشورایی و ارادت حسینی مردم ایران و نشان قرن‌ها زیست شرافتمندانه ایرانیان است.

وی افزود: هنوز زود است که جهان این حماسه سترک را درک کند. هنر دفاع مقدس هنر هشت فصل ایثار افرادی است که حماسه آفریدند و اکنون نیز حماسه یارانی هستند که با همان آرمان‌ها در حال طی مسیر شهدا هستند.

محدث خراسانی در تشریح آثار رسیده به این دوره از حشنواره، ادامه داد: در مجموع 4943 اثر در بخش استانی این جشنواره شرکت کرده‌اند و از این تعداد نیز ۵۰۵ اثر در بخش نهایی به رقابت پرداخته‌اند.

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی «فانوس» افزود: از این تعداد، ۱۱۲ اثر سینمایی، تلویزیونی، مستند کوتاه و بلند، کلیپ و فیلمنامه و ۱۰۶ اثر ، نمایش صحنه‌ای و خیابانی و نمایشنامه هستند.

محدث خراسانی ادامه داد: ۸۵ سرود و اثر موسیقیایی، ۱۵۵ اثر در زمینه هنرهای تجسمی مانند تندیس، سردیس،  نقاشی رنگ روغن، پرتره و سیاه قلم و ۴۷ اثر نیز در قالب تولیدات رادیویی و پادکست دیگر آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره فانوس هستند.

وی اضافه کرد: در پنجمین جشنواره ملی «فانوس» ۲۶ نفر با کسب رتبه برتر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شدند.

قرائت بیانیه جشنواره توسط محمود سزاوار، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha