سینماگران صحنه‌های ایثار و شهادت را به تصویر بکشند
کد خبر: 4021273
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

سینماگران صحنه‌های ایثار و شهادت را به تصویر بکشند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید براینکه روایت از صحنه‌های ایثار شهدا را باید سینماگران با ساخت فیلم، تئاتر و هنرهای تجسمی نشان دهند گفت: این امر ممکن نمی‌شود مگر آنکه هنرمند خود به آن اعتقاد داشته باشد.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شامگاه ۲۴ آذرماه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی «فانوس» که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از سال ۹۶ با حدود ۶۵۰ اثر آغاز به‌کار کرد و در این دوره حدود 5000 به این جشنواره رسید که از ۵۰۵ اثر تقدیر شده است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم مشهد و نقش آنان در انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: مردم خراسان رضوی در پیروزی انقلاب، دفاع‌ مقدس و مدافعین حرم نقش بسزایی داشتند و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کردند و برگزاری این جشنواره در مشهدالرضا(ع) با میزبانی این عزیزان که در دفاع مقدس افتخارآفرین بودند، افتخار ماست.

کارگر بیان کرد: باید به دنبال هنر اسلامی و هنر انقلابی باشیم، هنری که از لحاظ تکنیک و محتوا در منتهای قوت باشیم. هنر امروز ما در ایران باید هنر مقاومت در مقابل هر تسلیم و سازش باشد. شرط اصلی این‌گونه هنر، یعنی هنر اسلامی، انقلابی و هنر مقاومت داشتن آگاهی، زمان‌شناسی و شجاعت در برابر تهاجم استکبار جهانی و صهیونیست است.

وی تصریح کرد: هنر اسلامی نشئت گرفته از اندیشه‌های اسلامی است. هنر یک وسیله ابزار قوی است که باید از این ابزار نهایت استفاده را بکنیم. اگر بخواهیم دفاع مقدس و مقاومت را نشان دهیم بهترین ابزار استفاده از ابزار هنر است. عظمت دفاع مقدس، عظمت مقاومت، عظمت حاج قاسم‌ها، شهید حجی‌ها و شهدا را باید با هنر فاخر نشان دهیم، این نمی‌شود، مگر اینکه در عرصه هنر نیز مجاهدت کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: هر چه ما قدرت در جمهوری اسلامی داریم از شهدا است، حال این شهید را چه کسی باید به مردم بشناساند؟ بهترین ابزار برای این کار ابزار هنر است، لذا کسی هم که بخواهد به مردم شهدا را بشناساند قطعا باید هنرمند باشد.

وی با اشاره به روایت‌های عرصه دفاع مقدس در خصوص شهدا و ایثارگری آنان در میادین حق علیه باطل، افزود: این صحنه‌ها و روایت از صحنه‌های ایثار شهدا را باید سینماگران با ساخت فیلم و تئاتر و هنرهای تجسمی نشان دهند، این امر ممکن نمی‌شود مگر آن هنرمند خودش به آن موارد اعتقاد داشته باشد.

کارگر ادامه داد: انتظار ما از هنرمندان این است که در راستای ترویج اندیشه دفاع مقدس اهتمام ورزند، چراکه هرچه داریم از دفاع مقدس است. اگر قدرت داریم، ابتکار داریم همه و همه از دفاع مقدس است، اگر در هر عرصه وارد شویم از پزشکی، نانو و سلول‌های بنیادی با تفکر جهادی می‌توانیم، موفق باشیم. کشوری که روزی سیم خاردار را وارد می کرد، امروز بسیاری به دنبال این هستند، جلوی پیشرفت آن را بگیرند و این به خاطر برکت دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha