بهره‌گیری از ظرفیت هنر آگاهی مردم نسبت به دفاع مقدس را افزایش می‌دهد
کد خبر: 4020628
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

بهره‌گیری از ظرفیت هنر آگاهی مردم نسبت به دفاع مقدس را افزایش می‌دهد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه حقایق را هرچه بیشتر بر بام جهان فریاد بزنیم و بصیرت و آگاهی مردم را نسبت به حقایق دفاع مقدس افزایش دهیم.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در نشست خبری پنجمین «جشنواره ملی فانوس» که صبح امروز، ۲۲ آذرماه، در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه‌ای در مجموعه حرکت نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که چون حرکت علی‌رغم میل دشمنانه است، دشمنان با ظرفیت گسترده رسانه‌ای جای ظالم و مظلوم و حق و باطل را عوض می‌کنند. آن‌ها آن‌طور که می‌خواهند حقایق را تحریف می‌کنند و اذهان را به انحراف می‌کشانند. این موضوع یک راهبرد رسانه‌ای است که دشمن از سال‌ها قبل در دستور کار قرار داده و هرچقدر در حوزه نظامی به استیصال می‌رسد، در حوزه فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای با شدت بیشتری فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط ما نیز باید در حوزه تبیین حقایق و نشر واقعیت‌ها و ارزش‌های حقیقی خود کارهای پرشدت رسانه‌ای، تبلیغی و فرهنگی انجام دهیم. یکی از فصل‌های بزرگ افتخار امت حزب‌الله، ملت ایران و جبهه مقاومت دوران دفاع مقدس و مقاومت مثال‌زدنی امروز جبهه مقاومت در برابر تهاجم نظام سلطه است و طبعا ایران به عنوان کانون و جغرافیای مقاومت به‌عنوان جغرافیای پیرامون این موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: نظام سلطه ابتدا تعبیر ابرتروریست را به شهید سلیمانی که یک مجاهد فی‌سبیل‌الله است می‌دهد و سپس اعلام می‌کند که یک ابرتروریست را از سر راه بشریت برداشته است و جابه‌جایی بین ظالم و مظلوم اینجا اتفاق می‌افتد. در این شرایط یکی از رویکردهای اصلی در جهت مقابله با جریان تحریف و جابه‌جایی بین ظالم و مظلوم، برپایی برنامه‌های گسترده فرهنگی، هنری، سینمایی و ادبی است. باید با بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه حقایق را هرچه بیشتر بر بام جهان فریاد بزنیم و بصیرت و آگاهی مردم را نسبت به حقایق دفاع مقدس افزایش دهیم.

یوسفعلی‌زاده در رابطه با برگزاری پنجمین جشنواره ملی فانوس بیان کرد: جشنواره ملی فانوس امسال پنجمین دوره خود را طی می‌کند. چهار دوره قبلی این جشنواره در سال‌های گذشته برگزار شده و توفیقات نسبی داشته است، اما فراخوان جشنواره امسال از اوایل تابستان آغاز شده و تا پیش از هفته دفاع مقدس آثار در استان‌ها جمع‌آوری و داوری شده و منتخبان در مرحله استانی مشخص شدند که در این مرحله کمیت و کیفیت آثار خراسان رضوی ارتقا یافته است. در سال جاری بیش از 5000 اثر در سراسر کشور به ستادهای استانی جشنواره واصل شده که ۴۰۰ اثر از آن مربوط به خراسان رضوی بوده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های دبیرخانه جشنواره ملی فانوس ۵۰۳ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند و پس از ارزیابی در ستاد مرکزی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد اجرایی جشنواره فانوس در تهران و ستاد جشنواره در خراسان رضوی به عنوان میزبان جشنواره، منتخبان جشنواره انتخاب شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از کارکردهای این جشنواره‌های هنری که به صورت سالیانه برگزار می‌شود این است که روز به روز، توجه اصحاب هنر، ادب و رسانه به نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر شود و ما نیز تلاش می‌کنیم تا این رویداد فرهنگی در کانون توجه هنرمندان قرار گیرد و قطعا جشنواره امسال باید سکویی برای موفقیت در سال بعد شود. مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس نیز در روز چهارشنبه، ۲۴ آذر با حضور مسئولان محلی، فرماندهان نیروهای مسلح در استان، خانواده‌های معظم شهدا، بخشی از جامعه هنری و برگزیدگان و مسئولان هنری و سینمایی استان‌ها در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha