نیازمند بازسازی ساختار فرهنگی کشور هستیم
کد خبر: 4019880
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

نیازمند بازسازی ساختار فرهنگی کشور هستیم

امام جمعه رشت، از مسئولان کشور خواست برای همه عرصه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی پیوست فرهنگ را تهیه کنند و گفت: امروز نیازمند بازسازی ساختار فرهنگی کشور مطابق با فرهنگ ایرانی - اسلامی هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 19 آذرماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به روند مذاکرات برجام ایران با کشورهای اروپایی، اظهار کرد: از رسانه ها و خبرنگاران می‌خواهیم نظر مردم را نیز درباره مذاکرت جویا شوند.

وی امضای ان.پی.تی را به نفع کشور ندانست و افزود: بسیاری از کشورها در مقابل این قرارداد مقاومت کردند، اما ایران دچار آسیب و ضرر شده است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه رویکرد دور جدید مذاکرات جدید فقط مسئله رفع تحریم هاست؛ نه مذاکره درباره برنامه هسته ای، اضافه کرد: آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند و وزارت امور خارجه باید همه توطئه ها و برنامه های طرف مقابل را رصد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، هدف آمریکا را چیزی جز منزوی کردن ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی ندانست و گفت: مردم ایران اقتدار دارند و هرگز از تهدیدهای احمقانه پیدا و پنهان دشمنان هراس ندارد و اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی منطقه ای آنان علیه کشور و نظام ما دست از پا خطا کنند، با خاک یکسان می شوند.

وی با بیان اینکه دشمن جرات حمله نظامی به ایران را ندارد، عنوان کرد: ملت ایران 43 سال است که دشمنان را ناکام گذاشته و حضور فعال در منطقه دارد و تفکر مقاومت را به سرتاسر جهان صادر کرده است لذا با هوشیاری و بصیرت مردم و با پیروی از ولایت توطئه های پیش روی دشمنان را نیز یکی پس از دیگری ختثی می کنیم.

آیت الله فلاحتی، در ادامه به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و متذکر شد: دانشگاه و حوزه علمیه دو محور اصلی فرهنگ جامعه هستند و همه گرفتاری ها و همه سعادتمندی های ما در گرو عملکرد این دو نهاد است.

وی از مسئولان کشور خواست برای همه عرصه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی پیوست فرهنگ را تهیه کنند و گفت: امروز نیازمند بازسازی ساختار فرهنگی کشور مطابق با فرهنگ ایرانی - اسلامی هستیم و در این راستا اقدام انقلابی در سایه خرد و بصیرت و آینده نگری لازم است.

امام جمعه رشت، متناسب نبودن شهرسازی و راه سازی و اماکن عمومی و مساجد و نمازخانه های شهری و روستایی با فرهنگ ایرانی - اسلامی را نشان دهنده همین فقدان پیوست فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد غفلت مسئولان در حوزه های مختلف فرهنگی هستیم؛ این در حالی است که مقوله فرهنگ به ویژه در نظام اسلامی اولویت کشور است.

وی روز پرستار را فرصت مناسبی برای قدردانی از جایگاه پرستاران به ویژه در ایام کرونا دانست و یادآور شد: پرستاران با زحمت فراوان از بیماران مراقبت می کنند، اما جایگاه و دستمزد آنان در تراز زحمتشان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، تصمیم دولت مبنی بر فروش بخشی از دارایی های کم استفاده و ساختمان های مازاد وزارتخانه ها را خوب ارزیابی و اضافه کرد: عواید این کار بایستی صرف کارکنان همان ادارات شود.

انتهای پیام
captcha