نقش آفرینی دانشجو در دنیای کنونی دارای اهمیت است
کد خبر: 4019337
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان بیان کرد:

نقش آفرینی دانشجو در دنیای کنونی دارای اهمیت است

فریبرز جمالزاد فلاح بیان کرد: دانشجو در یک فعالیت فلسفی و مکانیزه‌ شده‌ دنیای کنونی شکل گرفته و نقشی را نیز برعهده دارد لذا همین امر باعث‌ شده نقش‌آفرینی دانشجو بسیار حائز اهمیت و وظایف ذاتی مهمی بر دوش دانشجویان فعلی باشد.

فریبرز جمالزاد رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

فریبرز جمالزاد فلاح، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان به‌مناسبت روز دانشجو در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان ضمن تبریک این روز به دانشجویان کشور بیان کرد: دانشجو کسی است که به‌دنبال حق‌جویی باشد. فلسفه دانشجویی، درباره روحیه حق‌طلبی انسان‌هاست که باعثِ پیش‌بردن انسان به کشف حقایق می‌شود. دانشجو در یک فعالیت فلسفی و مکانیزه‌ شده‌ دنیای کنونی شکل گرفته و نقشی را نیز برعهده دارد لذا همین امر باعث‌ شده نقش‌آفرینی دانشجو بسیار حائز اهمیت و وظایف ذاتی مهمی بر دوش دانشجویان فعلی باشد. البته این مسئله در همه ادوار بوده اما شتاب دنیای امروز و پیچیدگی فعالیت‌های کنونی، وظیفه دانشجو را در ارتباط با این حق‌جویی و فرآیند فعال‌سازی که منجر به افزایش دانش بشود دوچندان می‌کند.

جمالزاد فلاح به تفاوت دانشجویان نسل امروز با دانشجویان دیروز اشاره کرد و افزود: باید پذیرفت در تعبیر شتاب زیاد دنیا، وظایف ذاتی که برای دانشجوی 30سال قبل وجود داشت به‌مراتب با دانشجویان امروز متفاوت است. امروز ما با مفهومی به‌عنوان نتورک یا همان شبکه مواجه هستیم. اکنون دنیا، شبکه پیچیده‌ای شده که اگر قرار باشد در یک همکاری، همراهی و تعامل منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی در منزل شخصی خود موفق شد، باید فعالیتی منطبق با زنجیره پیچیده نتورک داشت. تفاوت وظایف دانشجوی سی‌سال قبل با امروز نشان‌دهنده این است که دانشجوی امروز فارغ از علوم تخصصی که فرا‌ می‌گیرد، باید قدرت مانور در شبکه‌هایی که در آن قرار می‌گیرد را نیز داشته باشد و این زمانی میسر می‌شود که تلاش خود را بیشتر کرده و آموخته‌ها و دانش‌های کاربردی را در زمینه‌های مختلف فراگیرد.

وی با اشاره به جایگاه و وظایف سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ابراز کرد: سازمان دانشجویان را باید جزوی از جهاددانشگاهی دانست، ما در جهاددانشگاهی وظایفی ذاتی بر خودمان متصور شدیم که قرار است نقش تسهیل‌گر در جامعه را ایفا کند. در واقع باید مشکلی از مشکلات جامعه را حل کرده و براساس ماموریت‌های داده شده در سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی فعالیت کند. وظایف سازمان دانشجویان نیز ایفای همین نقش تسهیل‌گری برای دانشجویان است. اگر امروز دانشجو در طرح‌های ملی قرار می‌گیرد یعنی ثابت می‌کند که نقش یک دانشجو فراتر از کوچه و محل خویش است.

وی تصریح کرد: اگر امروز سازمان دانشجویان در میزگردهای صد‌ساله مثل میرزا‌کوچک‌خان یا موارد دیگر فعالیت می‌کند به این معناست که اصالت و رسالت دانشجویان را یادآوری کند و تمام چنین فعالیت‌هایی نقش تسهیل‌گری را داراست. دانشجویان اگر واقعا مقید به عمل‌کردن به وظایفِ ذاتی خود باشند باید خود را برای چنین مسائلی آماده کنند. به کل مجموعه سازمان دانشجویان گیلان که متولی این امر هستند تأکید می‌کنم که نقش تسهیل‌گری را با تمام قوا و تبیین فعالیت‌های خود دنبال کنند تا کمکی برای دانشجویان برای درک مفاهیم دنیای بیرونی باشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در پایان اضافه کرد: دانشجویان باید یک اصل مهم را بپذیرند که با تمام حمایت‌های صورت‌گرفته از دستگاه‌های متولی، حمایت‌های خانواده‌ها به‌خصوص پدر و مادرهایی که با تمام قوا و باور قلبی امروزه در خدمت فرزندانشان هستند و تمامی تسهیل‌گری‌های صورت‌ گرفته، باز هم خود دانشجوست که باید به فکر آینده خود بوده و با خودباوری در راه رسیدن به اهداف تلاش کند.

انتهای پیام
captcha