میرزا کوچک‌خان هویت اسلامی و ایرانی ماست
کد خبر: 4017836
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

میرزا کوچک‌خان هویت اسلامی و ایرانی ماست

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه یاد میرزا کوچک، بیانگر هویت اسلامی و ایرانی ماست، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری «گیلان سرزمین نابغه‌پرور است» و این استان دروازه ایران عزیز به روی آل علی(ع) است.

میرزا کوچک‌خان هویت اسلامی و ایرانی ماست

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عصر امروز در همایش گرامیداشت میرزاکوچک خان که با حضور منتخب دانش‌آموزان پسر انجمن‌های اسلامی، ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه در سالن شهدای ناجا برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت یاد انسان‌های بزرگ و تاثیرگذار، یاد سازنده و پیش برنده است، درست مقابل غفلتی می‌باشد که شخص را غافلگیر می‌کند و از حرکت باز می‌دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری "بین غفلت و غارت نسبت نزدیکی است، اگر ملتی دچار غفلت شود غارت می‌شود"؛ نقطه مقابل غفلت، بیداری ذکر و بصیرت است. وقتی ملتی بیدار و باهوش باشد ریشه‌ها و هویت خود را می‌شناسد و به عنوان یک ملت بالنده و سرافراز معرفی می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: غفلت از جنس خواب و بیهوشی است، وقتی جامعه‌ای گرفتار غفلت شود از ظرفیت‌ها، اصالت و هویت خود بی خبر می‌شود.

وی ادامه داد: قرآن کریم، سند خوشبختی و سعادت انسان‌هاست و امت را یک امت بیدار و هوشیار می‌خواند. یکی از بهترین راه‌ها برای بیداری و هوشیاری گرامیداشت یاد ریشه‌ها و اسطوره‌هاست. توصیه اکید قرآن این است کسانی که نشانه‌های بیداری در بین ملت و ذکر ملت باشند، دشمن می‌خواهد آنها گمنام بمانند تا هویت‌های جعلی خودشان را بسازند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه یاد میرزا کوچک، بیانگر هویت اسلامی و ایرانی ماست، گفت: میرزا بزرگترین هدیه‌ای بود که سرزمین گیلان به ایران تقدیم کرد؛ قرآن کریم برای بیداری و هوشیاری مومنان از آنان دعوت می‌کند که تاریخ را بشناسند. در نامه 31 که اشاره به تربیت نسل علوی دارد خطاب به فرزندان خود از آنان دعوت می‌کند که تاریخ گذشتگان را بخوانند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه گیلان یک منطقه ریشه دار و دارای تاریخ طولانی با درس‌ها و عبرت‌هاست، اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری "گیلان سرزمین نابغه پرور است و همیشه رنگ ثابت این مردم ایمان بوده"، این استان دروازه ایران عزیز به روی آل علی(ع) است و امتداد حرکت قهرمانانه مردم این سرزمین را تا یمن هم می‌توانید ببینید که توانستند پرچم علویان را در یمن برافراشته کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: در جستجوی تاریخ به یکی از جلوه‌های ایمان گیلانیان که در اوج ایمان و حماسه در قاب شگفتی‌ساز تاریخ جاودانه شده می‌رسید و اون میرزا کوچک خان جنگلی، میرزای بزرگ ملت ایران است، یقینا با مطالعه می‌توانید از این هویت ملی و دینی ایرانیان رونمایی کنید.

وی بیان کرد: میرزا کوچک‌خان جنگلی با هیبت نافذ و در عین حال معصومیت و نجابت، سردار ایمان و گیلان و ایران بود که در اوج تنهایی و مظلومیت و مردمداری با بهره‌مندی از فرهنگ، مدیریت و حرکت تشکیلاتی توانست حماسه جاوید جنگل را بسازد و به عبارتی در کمال خلوص و ایمان حماسه‌ای مبتنی بر ارزش‌های دینی و مکتبی خلق کرد.

حاج علی اکبری ادامه داد: نهضتی که این سردار آغاز کرد از زیستگاه عمومی خودش مدد گرفت و توانست این ویژگی طبیعی را به ویژگی تاریخی پیوند بزند و به عنوان ریشه تمدنی معرفی کند؛ میرزا توانست طعم آزادی را به ملت بچشاند. این سرمایه بزرگی است که میرزا به ارث گذاشت که باید از آن حمایت و حفاظت کنیم و برابر جنگ شناختی که بعد از چله انقلاب قرار گرفته هوشمندانه مقابله کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به تربیت هشت هزار شهید سرافراز در گیلان بیان کرد: جنگ ما با استکبار سر هویت است، مسئله اصلی نوجوان هم موضوع هویتی است. شهدا معالم فی الطریق هستند که با تمسک به آنان گرفتار غفلت نمی‌شوید و این میطلبد که فعالیت‌های فرهنگی‌تان حول محور شهدا و شهادت باشد.

انتهای پیام
captcha