متعهد و انقلابی بودن از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است
کد خبر: 4015940
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

متعهد و انقلابی بودن از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، گفت: متعهد و انقلابی بودن از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است که امروز یکی از نقش‌آفرینان اصلی در گام دوم انقلاب، هستند.

گام دوم انقلاب مقطع نقش‌آفرینی بسیج در جهاد تبیین استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین محبی، معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، سوم آذرماه، در رزمایش اقتدار بسیج که به‌مناسبت هفته بسیج در سالن رضازاده برگزار شد، اظهار کرد: متعهد و انقلابی بودن از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است که امروز یکی از نقش‌آفرینان اصلی در گام دوم انقلاب، هستند.

وی یادآور شد: بسیج در گام اول انقلاب سرافرازانه برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی تلاش کرد و در دوران دفاع مقدس از تمام ارضی میهن اسلامی دفاع کرد و در بخش صدور انقلاب موجب تشکیل محور مقاومت شد.

محبی تاکید کرد: هیچ جریان و عملیاتی در کشور نیست که بسیج حضور نداشته باشد و بیشتر شهدا و حتی شهدای روحانی نیز از بسیجیان دلاور است که در همه عرصه‌ها نقش آفرین بوده اند.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، نقش بسیج در گام اول انقلاب را تثبیت نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب و ایجاد ثبات در کشور اعلام کرد و گفت: حضور مؤثر در دفاع مقدس و دفع تجاوز دشمن، حفظ تمامیت ارضی، ایجاد مقاومت مردمی و صدور انقلاب به جهان از افتخارات بسیج است.

وی نقش بسیج در دفع فتنه‌های مختلف کشور به ویژه فتنه سال ۸۸ را مؤثر و ماندگار توصیف کرد و ادامه داد: نقش بسیج در دفاع از حرم و حریم اهل بیت، اعتلای فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه با امر به معروف و نهی از منکر بر همگان عیان است.

محبی با اشاره به اینکه بسیج با اقدامات خود دشمنان را به عکس‌العمل واداشت، بیان کرد: گر چه دشمن سعی در خراب کردن، توهین و تحقیر چهره بسیجی است، اما بسیجیان با نقش ارزنده خود در ۴۰ سال گذشته تمام توطئه‌ها را خنثی کردند.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه بسیج در گام دوم انقلاب خود را بازخوانی و بازآفرینی کرده و در تنظیم سند اعتلا و تصویب آن اقدامات بزرگی انجام داده است، بیان کرد: نقش بسیج در جهانی کردن انقلاب اسلامی نیز عیان است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم مشکلات یک شبه حل نمی‌شود، اما اینکه عده‌ای تلاش دارند تا با تکیه کردن بر توان بیرونی و نگاه به نیرو‌های خارجی این مشکلات را حل کنند، اشتباه محض است و نباید منتظر بیگانگان بود.

محبی سومین اقدام بسیج در اعتلای کشور را جهاد علمی دانست و افزود: بسیج علاوه بر اینکه خود را به سلاح علم مجهز کند، باید زمینه اعتلای علم و دانش برای رشد جوانان را نیز فراهم کرده و با بی‌نیازی به بیگانگان بتوانیم از سد مشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام
captcha