رونمایی از کتاب «سه تار دلش» در سمنان
کد خبر: 4015211
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

رونمایی از کتاب «سه تار دلش» در سمنان

مراسم رونمایی از کتاب «سه تار دلش» برگرفته از خاطرات مادر شهیدان میرکریمی در تالار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.

مادران شهید بهترین مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته، 30 آبان در مراسم رونمایی از کتاب «سه تار دلش» برگرفته از خاطرات مادر شهیدان میرکریمی، در تالار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: رونمایی از این کتاب که حاوی خاطرات مادر سه شهید است تدبیر مناسبی در موضوع الگوسازی برای امروز است.

وی با بیان اینکه مادران شهید چراغ راه مناسب برای بانوان و دختران جوان و نوجوان ایران اسلامی هستند افزود: باید الگوی آنها در فرزندآوری و تربیت فرزندان شایسته مورد توجه قرار گیرد.

فلاح با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان شایسته توسط مادران ایران اظهار کرد: این امر نقش مهمی برای آینده کشور دارد و تا از این طریق آینده ایران اسلامی به نحو شایسته‌ای ساخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: چه کسانی شایسته‌تر از مادر شهیدان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

به گفته وی با تجلیل از مادر شهیدان میرکریمی و نویسنده کتاب «سه تار دلش» همزمانی رونمایی از این کتاب و رونمایی از تفریظ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» امری مهم در هفته بسیج و کتاب است که در این راستا این برنامه همزمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهید کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود کتاب «سه تار دلش» توسط فرزانه نعیمی نوشته شده و حاوی خاطرات مادر شهیدان والامقام سیدمحمود، سیدعلی‌اصغر و سیدمحسن میرکریمی است که در این مراسم رونمایی و از این مادر بزرگوار و نویسنده آن تجلیل شد.

این مادر شهید در مراسم رونمایی از کتاب «سه تار دلش» با تجلیل از شهدا و خانواده شهیدان، به تبیین نقش و عظمت شهدا پرداخت و افزود: سه فرزندم که دو نفر آنها روحانی و سیدمحسن نیز طلبه بود در تبعیت از ولایت و برای عظمت اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

وی بی‌توجهی به مسایل عفاف و حجاب در جامعه را موجب ناراحتی خانواده شهدا دانست و افزود: شهدا جانشان را برای نماز، حجاب و عفاف و راه حضرت سیدالشهدا(ع) دادند و ما باید امروز پاسدار خون این شهیدان بزرگوار باشیم.

مادر شهیدان میرکریمی از مسئولان نیز خواست برای ایجاد اشتغال جوانان و رفع تورم در جامعه برنامه‌ریزی کنند تا مردم کمتر دچار سختی و مشکل باشند.

انتهای پیام
captcha