عناصر مؤمن و جوان را به‌عنوان مدیر برمی‌گزینیم
کد خبر: 4014134
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد:

عناصر مؤمن و جوان را به‌عنوان مدیر برمی‌گزینیم

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس برنامه‌ای را در وزارت فرهنگ و ارشاد آغاز کرده‌ایم، در انتصابات به دنبال عناصر مؤمن، جوان، انقلابی، اهل هنر و ذوق و خوش فکر و با تعامل رفته و از میان آنان مدیران کل استان‌ها را انتخاب کنیم.

سیدمحمد هاشمی معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمحمد هاشمی معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که امروز ۲۶ آبان‌ماه، در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه خراسان عظمتی در فرهنگ ایران دارد، اظهار کرد: مباحثات زیادی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و دغدغه‌ای وجود داشت که در این دوره اتفاقات خوب، با نظم، نظام و قوامی در استان‌ها رخ دهد.

وی ادامه داد: در این دوره توجه و رویکرد باید به کف میدان باشد، نه تنها مراکز استان بلکه در شهرستان‌ها و مناطق محروم. اگر قرار است کادرسازی، رویداد و اتفاق فرهنگی بیفتد باید به سراغ شهرستان‌ها بریم که شهدا از آنجا آمده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر این رویکرد با جدیت و قوت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون استان‌ها مسئله محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. بر این اساس باید توجه و اساس کار در استان‌ها باشد و هر بخش تخصصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اقدامی می‌خواهد انجام دهد باید با برش معلوم و مشخص استانی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیر کل جدید خراسان رضوی این است که با دقت و حوصله و حسن تعامل ۱۰۰درصدی با همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان حرف‌های پرمغز آنان را بشنود.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مسائلی همچون آموزش و کادرسازی و سینما در خراسان بسیار پر اهمیت هستند و درخواست ما این است محمد حسین‌زاده با دقت مسائل و مشکلات را رصد و پیگیری کند و باعث دلگرمی و دلخوشی همه هنرمندان این خطه شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ای را در وزارت فرهنگ و ارشاد آغاز کرده‌ایم در انتصابات به دنبال عناصر مؤمن، جوان، انقلابی، اهل هنر و ذوق و خوش فکر و با تعامل رفته و از میان آنان مدیران کل استان‌ها را انتخاب کنیم. البته در انتخاب‌ها نکات بسیار وجود دارد و گاهی در استانی به تعارضات و اختلاف نظراتی بر می‌خوریم، اما خوش‌بختانه توانستیم این اقدام را از خراسان رضوی آغاز کنیم.

حسین‌زاده تصریح کرد: به منظور انتصاب محمد حسین‌زاده با هر که مشورت کرده و نظر خواستیم قالب افراد موافق وی بودند و وی را چهره‌ای اهل قلم و اهل هنر می‌شناختند و از خوش‌تعاملی او تعریف می‌کردند که این امید را در استان افزایش می‌داد. همچنین آنچه در وزارتخانه انجام شد همه به این نتیجه رسیدند که محمد حسین‌زاده سکان این کار را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به مواردی که در حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر آن تأکید شده، اضافه کرد: مسائلی همچون توجه به مناطق محروم، کادرسازی و تعامل خوب و تکریم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، قرارگاهی و شبکه‌ای عمل کردن از موضوعاتی است که درخواست داریم که پیگیری شده و حرکتی نو در استان آغاز شود.

تمدن نوین اسلامی از خراسان آغاز خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، نیز در این مراسم با بیان اینکه خراسان یعنی فرهنگ و فرهنگ یعنی خراسان، گفت: سخن گفتن از فرهنگ در خراسان کار آسانی نیست، چراکه گذشته فرهنگ خراسان تمدنی، تمدن‌ساز است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در این حوزه باید به آن توجه شود کارنامه خراسان در عصر انقلاب اسلامی است. ما از پیش از انقلاب و بعد از انقلاب در خراسان هیچ رویدادی را سراغ نداریم که فعالان فرهنگی در پای آرمان‌های انقلاب حاضر نباشند. صمیمی‌ترین یاران رهبر انقلاب در عرصه مبارزات فعالان فرهنگی بودند. پس از پیروزی انقلاب نیز بسیاری از چهرهای نامدار فرهنگی ما از خانواده شهدا هستند.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه هنرمندان خراسان بهترین نقش‌آفرینی‌ها را در عرصه‌های مختلف فرهنگ انقلاب داشته و در این عرصه درخشیده‌اند، تصریح کرد: افق آینده ما که تمدن نوین اسلامی است قطعاً از شرق و خراسان رقم خواهد خورد و امروز فردی که این سکان را عهده‌دار شدند مسئولیت یک اداره کل را نپذیرفتند، بلکه مسئولیت یک افق  و رسالت را عهده‌دار شدند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مزیت خراسان در فرهنگ وجود مقدس امام رضا(ع) است. حداقل ۳۰ میلیون زائر که در سال در اینجا حضور دارند و جمعیت گسترده زائران خارجی که رو به افزایش است بی‌بدیل‌ترین تریبونی است که برای فرهنگ و  هنر دینی و انقلابی کشور ما وجود دارد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: هنرمندان فرهنگسازی که در استان وجود دارند هرکدام می‌توانند بخشی از پازل بزرگ تمدن نوین اسلامی را متقبل و متکفل شوند. ظرفیت بزرگ مردمی که در این استان وجود دارد که جزء بالاترین سرانه‌ها و سرمایه‌هاست. بزرگ‌ترین مزیت خراسان این است که مردم در عرصه فرهنگ حضور دارند و تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام
captcha