پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اشنویه
کد خبر: 4011881
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اشنویه

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ طرح اشتغال‌زایی در این شهرستان اجرا و در این راستا ۴۰ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

اشتغال مددجویانسامان چیانه، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ طرح اشتغال‌زایی در این شهرستان اجرا و در این راستا ۴۰ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات اشتغال‌زایی که در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف به آنها پرداخت شده‌، زمینه اشتغال برای ۱۲۰ نفر فراهم شده، امسال در مجموع ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبارات اشتغال‌زایی به این شهرستان اختصاص یافته که تاکنون ۵۰ درصد آن جذب شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه ادامه داد: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در یک شغل فرا گیرند و امسال ۱۶۰ نفر از مددجویان در رشته‌های مختلف نیز دوره‌های مهارت‌آموزی را طی کرده‌اند.

وی بیان کرد: ۷۰۰ میلیون ریال هم از بابت خسارت کسب و کارهای ضرر دیده از کرونا به مددجویان تحت پوشش این نهاد امسال پرداخت شده است.

چیانه تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال بیش از ۲۰۰ طرح اشتغال‌زای دیگر نیز برای مددجویان این نهاد در این شهرستان اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha