۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌شود
کد خبر: 4010372
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
رئیس کمیته امداد:

۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از اقدامات کمیته امداد ویژه مددجویان است گفت: ۳۰۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است که تا پایان امسال به مرحله اجرا خواهد رسید.

شورای زکات استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، امروز، 12 آبان در نشست شورای زکات استان که با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: تلاش این نهاد در راستای اشتغال‌آفرینی و رفع مشکلات جامعه هدف تعریف شده است و خوشبختانه تاکنون اتفاقات خوبی نیز رقم خورده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال 1401 نیز با راهکارهای راهبردی کمیته امداد که در مناطق و نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده، بالغ بر 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد و فراهم می‌شود.

بختیاری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ کرامت افراد، فراهم آوردن درآمد ثابت و همچنین بسترسازی برای توانمندسازی مددجویان تأکیدات و رهنمودهای ارزشمندی را خطاب به کارکنان کمیته امداد بیان فرمودند که براین اساس و در راستای تحقق منویات ایشان این 3 اصل مهم در اولویت پیگیری و برنامه‌ریزی قرار دارد.

بختیاری تصریح کرد: کمیته امداد راهبردهای مهم و اساسی مختلفی همچون ساخت و بهسازی و مرمت مسکن محرومان، ایجاد اشتغال و نیز تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را در دستور کار دارد که قطعاً به نتیجه رسیدن این موارد زمینه‌ساز رضایت خیران و مددجویان در این نهاد انقلابی خواهد بود. سهم اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در سال جاری ۶ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی تعیین شده است که در این راستا برای مددجویان استان بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان جویای کار اختصاص یافته است.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت زکات در استان نیز اظهار کرد: استان مرکزی در همه حوزه‌های جمع‌آوری زکات واجب، مستحبی، نذورات و کفاره‌ و توزیع عادلانه آن بین نیازمندان و مددجویان یکی از استان‌های شاخص و موفق بوده و کارنامه خوبی در این حوزه دارد. 

بختیاری در پایان تصریح کرد: متأسفانه خشکسالی سبب کم شدن کشت و کار کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شده که همین امر سبب پیشی گرفتن زکات مستحب از زکات واجب شده که امیدواریم علما و آیات عظام نسبت به جمع‌آوری زکات مستحبی از سوی کمیته امداد نظردهی کنند.

ضرورت ایجاد حس خودباوری در مددجویان کمیته امداد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز بیان کرد: روحیه توانمندی و حس مفید بودن را باید در وجود مددجویان تقویت کرد تا این قشر بدانند که می‌توانند در بالندگی اقتصاد کشور سهیم باشند و به‌عنوان نیروی مولد در مناسبات کسب و کار نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حس خودباوری در مددجویان به‌منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش برای توسعه همه‌جانبه کشور باید هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد، گفت: آموزش و مهارت‌ورزی در راستای حل مشکل اشتغال مددجویان  از مسایل مهمی است که باید مورد توجه مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: منابع کمیته امداد امام خمینی(ره) از زکات واجب، زکات مستحبی، نذورات، صدقات، کفاره و هدایای مردمی باید فهرست‌بندی شده و هر کدام در جای خود هزینه شود و از این رهگذر پرهیز از اسراف  و اولویت‌بندی امور باید در صدر برنامه‌ها باشد. 

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش شدید کشت و کار کشاورزان به خصوص در بخش گندم و جو باید زکات واجب ۹ گانه با فتوای آیات عظام به اشیا و اقلام دیگر افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha