بهره‌گیری از ظرفیت نمایش قم برای رسیدن به «قطب تئاتر دینی» کشور
کد خبر: 4010125
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت نمایش قم برای رسیدن به «قطب تئاتر دینی» کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: باید از ظرفیت‌های نمایش استان قم استفاده کنیم تا این استان را به‌عنوان قطب تئاتر دینی کشور معرفی کنیم؛ به دلیل وجود قابلیت‌های دینی در قم ما این پیشنهاد را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادیم.

سید موسی حسینی کاشانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قمبه گزارش ایکنا از قم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در نشست با اصحاب رسانه که امروز 11 آبان‌ماه در سالن جلسات اداره‌کل ارشاد استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و400 نفر در سطح استان قم عضو صندوق اعتباری هنر هستند که تعدادی از آنان اهالی نمایش هستند.

حسینی کاشانی بااشاره به ضعف هنری در زیرساخت‌های بخش نمایش، داریم، ادامه داد: استان قم سالن‌های خالی تئاتر دارد که باید از آن‌ها استفاده کنیم، در حوزه نمایش امسال سه برنامه را مورد پیگیری قرار داده‌ایم؛ یکی از آن‌ها جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان با رویکرد ایثار و شهادت است که به پایان رسید.

وی تصریح کرد: دومین کار جشنواره تئاتر استانی است و سومین آن‌ها جشنواره نمایشنامه‌خوانی است که یک جشنواره ملی است و به میزبانی قم و مشارکت بنیاد رضوی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم بابیان اینکه ثبت قم به‌عنوان قطب تئاتر دینی کشور را دنبال می‌کنیم، گفت: باید از ظرفیت‌های نمایش استان قم استفاده کنیم تا این استان را به‌عنوان قطب تئاتر دینی کشور معرفی کنیم این به معنای نادیده گرفتن موضوعات دیگر نیست اما به دلیل وجود قابلیت‌های دینی در قم ما این پیشنهاد را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادیم.

حسینی‌کاشانی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته جشنواره تئاتر استان قم 9 تا 25 آذر امسال و با حضور گروه‌های نمایشی مختلف استان قم برگزار می‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگی نیاز به بودجه بیشتری داریم، ادامه داد: اصحاب رسانه‌ استان قم موضوعات مختلف را مطالبه می‌کنند و این مطالبه‌گری نتیجه می‌دهد ولی در زمینهٔ فرهنگ باید مطالبه‌گری خود را بیشتر کنند؛ در شورای برنامه‌ریزی استان یک رای از 16 رای دارم در زمینهٔ فرهنگ نیازمند عنایت بیشتری هستیم و این موضوع با مطالبه خبرنگاران انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha