محصول غربی‌ها برای جوانان ایرانی / به جهاد تبیین نیازمندیم
کد خبر: 4008823
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

محصول غربی‌ها برای جوانان ایرانی / به جهاد تبیین نیازمندیم

امام جمعه بخش مرکزی یزد یکی از مشکلات جامعه امروز را امکانات متفاوتی دانست که غربی‌ها ایجاد کرده و در اختیار دنیا قرار داده‌اند و گفت: در این زمینه می‌توان به فضای مجازی اشاره کرد که غربی‌ها محصول این فضا را سلطه فرهنگی و سیاسی معرفی می‌کنند.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 7 آبان ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی در محمدآباد، با اشاره به شهادت شهید حسین فهمیده در سال 59 و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید عزیز با تأکید بر توجه به این مناسبت که روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده،  اظهار کرد: بسیجی یعنی کسی که خود را ندیده و به جامعه خدمت کند، اگر شهید محمدحسین فهمیده یک بسیجی شهید است، به دلیل اینکه خودش را ندید و یک نوجوان سیزده ساله برای یک کشور، اسلام، انقلاب، جامعه و امنیت و ناموس خود حرکت کرد.

وی ادامه داد: در دورانی اگر یک جوان و نوجوانی انگیزه داشت، چون بستر سعادت و هدایت برای او فراهم بود به خیل خوبان و نیکان می‌پیوست. در دوران دفاع مقدس جوان بسیجی جز انگیزه و شوق چیز دیگری لازم نداشت و مانعی هم سر راهش وجود نداشت. به جبهه‌ها می‌رفت و اگر ترسو بود شجاع می‌شد، اگر بدون احساس مسئولیت بود این حس در او تقویت می‌شد. اگر اهل عبادت نبود اهل عبادت می‌شد، اگر اهل گناه بود اهل ترک گناه می‌شد و اگر خام بود پخته می‌شد لذا محیط جبهه جوانان و نوجوانان ما را می‌ساخت و اگر هم از جبهه بر می‌گشت تا مدت‌ها حال و هوای زندگی و وجود او برگفته از آن بود.

مدرسی افزود: اما شرایط امروز متفاوت از آن زمان است و به هر حال هدایت نسل جدید به محیط سالم بسیار سخت‌تر و با فراز و نشیب بیشتری همراه است. انگیزه فراهم کردن برای جوانان بسیار سخت است، محیط مناسب را جذاب نشان دادن و نگهداری از جوانان در برابر آسیب‌ها بسیار دشوار است و لذا افراد و گروه‌هایی که در عرصه فرهنگی تلاش می‌کنند باید بسیار تلاش کنند و یکی از مشکلات امروز این است که امکانات متفاوتی را غربی‌ها ایجاد کرده و در اختیار دنیا قرار داده‌اند از جمله فضای مجازی و سایر امکاناتی که در این حیطه قرار دارد و چون آنها خودشان این فضا را ایجاد کرده‌اند، محصول را هم برای خودشان می‌خواهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: محصول این فضا را نیز دو موضوع سلطه فرهنگی و سلطه سیاسی معرفی می‌کنند و لذا تلاش دارند برجستگی‌های فرهنگی هر ملتی را نابود و با فرهنگ خودشان یکسان‌سازی کنند و به هر حال در این زمینه وظیفه داریم دست در دست یکدیگر داده تا جوانان ایران اسلامی را در این محیط بسیار سخت نگه‌داری کرده و از انحراف در امان داریم.

وی ادامه داد: امروز به کارهای فنی، پیچیده، طراحی یا سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای بسیار خوب برای نگه داشتن جوانان با فطرت سالم در میدان ارزشی نیاز است لذا آموزش و پرورش، شورای فرهنگ عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد، دستگاه‌های مؤثر فرهنگی و اجتماعی، مردم، مساجد و هر که در این زمینه می‌تواند اثرگذار باشد باید پای کار آمده تا بصیرت دینی، معنویت و روحیه جهادی و انقلابی در جامعه تقویت شود و عملاً ما نیاز به جهاد تبیین داریم.

مدرسی با اشاره به سیزدهم آبان ماه و روز ملی مبارزه با استکبار بیان کرد: این موضوع دارای اهمیت فراوانی است چرا که استکبار امروز به برکت درایت نظام اسلامی و حضور و صبوری مردم در حقیقت در میدانی که ما می‌خواهیم، بازی می‌کند نه در میدانی که او می‌خواهد و این نشان بصیرت انقلابی مردم است.

انتهای پیام
captcha