نوجوانان با الگوهای معاصر و قرآنی آشنا شوند
کد خبر: 4008486
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
امام جمعه بندر دیر:

نوجوانان با الگوهای معاصر و قرآنی آشنا شوند

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اهمیت استفاده از الگوی مطلوب در دوره نوجوانی گفت: معلمان و مربیان باید نوجوانان را با الگوهای قرآنی و قهرمانان معاصر آشنا کنند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه بندر دیر امروز پنجم آبان‌ماه در نشست برنامه‌ریزی روز نوجوان و بزرگداشت ۱۳ آبان‌ماه گفت: دوره نوجوانی دوران بسیار ویژه‌ است و نوجوانان نیاز به خودشناسی و الگویابی دارند.

حسینی با اشاره به اهمیت الگویابی در قشر نوجوان بیان کرد: افراد در سنین نوجوانی بیش از دیگر سنین براساس ملاک‌های خود به دنبال الگویابی هستند، از این رو وظیفه معلمان و مربیان و کسانی که با نسل نوجوان و جوان سر و کار دارند این است که آنها را با ارزش‌ها آشنا کرده و الگوهای برتر را معرفی کنند.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به بعضی از الگوهای قرآنی و معاصر ادامه داد: الگوهای قرآنی و هم عصر خودمان مانند شهید فهمیده‌ها، شهید حججی‌ها و شهید لندی‌ها و شهدای دانش آموز را به نسل امروز معرفی و برجسته کنیم برای نمونه شهید فهمیده بهترین الگوی اخلاقی و ولایت مداری برای نسل نوجوان و دانش آموزان است و این شهید نوجوان دارای بصیرت دینی و سیاسی بود.

وی با اشاره به لزوم ارتباط نسل جوان و نوجوان با اماکن و مراسمات مذهبی بیان کرد: ارتباط و حضور نسل نوجوان و جوان در مساجد و نمازهای جمعه باعث عظمت اسلام و شادابی و نشاط نمازجمعه خواهد شد و البته دشمن به این نتیجه رسیده است که اعتقادات و باورهای دینی مردم باعث ایستادگی آنها شده است، بنابراین تمام هجمه‌ها به این باورها است از این رو به دنبال ایجاد موانعی برای ارتباط این قشر با پایگاه‌های مذهبی است.

امام جمعه بندر دیر اظهار کرد: اگر حضور نسل جوان در مساجد و نمازهای جمعه پررنگ شود، آنها را در مقابل نقشه‌های دشمنان مصونیت می‌بخشد از این رو باید از ابزارهای مختلف برای تبلیغ و جذب نسل نوجوان و جوان به نماز جمعه استفاده کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha