راهکارهای نجات از فتنه‌های آخرالزمان + صوت
کد خبر: 4005959
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

راهکارهای نجات از فتنه‌های آخرالزمان + صوت

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع)، راهکارهای برون‌رفت از فتنه‌های آخرالزمان و همچنین آثار دعای فرج را بیان کرد.

راهکارهای نجات از فتنه‌های آخرالزمان + صوتبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، با اشاره به راهکارهای نجات از فتنه‌های آخرالزمان و عبور از این فتنه‌ها، اظهار کرد: در این زمینه روایتی نقل شده است که امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند: «واللَّهِ لَيَغِيبَنَّ غَيْبَةً لَا يَنْجُو فِيهَا مِنَ الْتَهلُكَةِ إِلَّا مَنْ ثَبَّتَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِيلِ فَرَجِهِ؛ به خدا قسم فرزندم غیبتى طولانى خواهد داشت که هیچ کسی در آن نجات نمى‏‌یابد مگر کسى که خداى تعالى او را در اعتقاد به امامت ثابت بدارد و در دعای به تعجیل فرج موفق سازد».

وی ادامه داد: راهکارهای متعددی برای برون‌رفت از فتنه‌ها در فرهنگ اسلامی ما وجود دارد که یکی از آنها راهکاری است که امام حسن عسکری(ع) برای ما بیان فرمودند.

مدرسی با اشاره به آثار دعای فرج گفت: در کتاب مکیال‌المکارم، جلد اول حدود 90 اثر برای این دعا بیان شده که این آثار مستند به روایات است و با استفاده از روایات برای ما بیان شده است که می‌توان به اظهار محبت قلبی و زبانی نسبت به حضرت ولی‌عصر(عج) به عنوان اولین اثر اشاره کرد.

وی انتظار یک منتظر نسبت به حضرت ولی‌عصر(عج) را دومین اثر دعای فرج برشمرد و گفت: سومین اثر این دعا، این است که امر ائمه احیا می‌شود و همگان باید بدانیم آنچه می‌تواند انسان‌ها را نجات بخشد، دوران طلایی ظهور حضرت ولی‌عصر(ع) است.

این استاد حوزه، جلب دعای امام عصر(عج) را از دیگر آثار دعای فرج دانست و بیان کرد: چون ما برای فرج آن حضرت دعا می‌کنیم و از این جهت از خدا طلب فرج می‌کنیم طبعاً دعای حضرت ولی‌عصر هم شامل حال ما خواهد شد و با این دعا مطالبه همه نیکی‌ها را داریم و در حقیقت باید ابراز مسئولیت و احساس مسئولیت خود را هم داشته باشیم که در این راه برای ایجاد گشایش در امر همه انسان‌های مظلوم با ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) کمک کنیم.

کد
انتهای پیام
captcha