راز ماندگاری واقفان/ حرکت به سوی وقف‌های جدید ضروری است
کد خبر: 4003941
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
آیت‌الله بهشتی تبیین کرد:

راز ماندگاری واقفان/ حرکت به سوی وقف‌های جدید ضروری است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری وقف را صدقه جاریه‌ توصیف کرد و افزود: راز جاودانگی و ماندگاری واقفان و خیران در طول تاریخ نیز همین نکته است.

آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه وقف، جایگاه سنت حسنه وقف را در دین اسلام یادآور شد و گفت: وقف خیریه ماندگار است.

وی با بیان اینکه مرگ برای هر انسان طبیعی و حتمی و پایان امور دنیایی است، افزود: پس از مرگ رابطه انسان با اموال، املاک و سایر مادیات قطع می‌شود اما کسی که می‌خواهد این رابطه قطع نشود و همواره از اموال و املاک خود بهره‌مند شود، بخشی از آن را برای کارهای خیر وقف می‌کند.

آیت‌الله بهشتی، وقف را صدقه جاریه‌ توصیف کرد و افزود: راز جاودانگی و ماندگاری واقفان و خیران در طول تاریخ نیز همین نکته است. واقف پس از مرگ هم از اموال و املاک دنیای خود بهره‌مند می‌شود. وقف در دین مبین اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و ائمه معصومی(ع) نیز در این راستا اهتمام داشته‌اند که باید به این امر ارزنده در جامعه توجه شود.

وی با بیان اینکه وقف فرصت خوبی است تا بررسی دقیق و کارشناسانه‌ای نسبت به ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف صورت گیرد، گفت: وقف ثمرات و کارکردهای بسیاری دارد که ترویج ارزنده این فرهنگ می‌تواند دستاوردهای بسیاری به همراه داشته باشد که نیاز است برنامه‌های خوبی به منظور ترویج فرهنگ غنی وقف برگزار شوند.

آیت‌الله بهشتی در پایان تأکید کرد: حرکت به سوی وقف‌های جدید ضرورتی مهم و اساسی است که سبب خواهد شد تا اثرگذاری وقف بیشتر در جامعه احساس شود.

انتهای پیام
captcha