انتشار روایت‌های داستانی از زندگی سیدالشهدا(ع) در «آفتاب بر نی»
کد خبر: 4003786
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

انتشار روایت‌های داستانی از زندگی سیدالشهدا(ع) در «آفتاب بر نی»

کتاب «آفتاب بر نی» روایت داستانی از زندگانی امام حسین(ع) است که به قلم زینب عطایی و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

 انتشار روایت‌های داستانی از زندگی سیدالشهدا(ع) در «آفتاب بر نی»به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «آفتاب بر نی» پنجمین اثر از مجموعه ۱۴ جلدی «چهارده خورشید، یک آفتاب» است که به زندگی امام حسین(ع) اختصاص دارد. این کتاب از یکصد داستانک با زبانی ساده و روایتی روان و جذاب تشکیل شده است. این اثر که به قلم زینب عطایی به نگارش درآمده مربوط به ولادت، امامت و شهادت و سیره و سبک زندگانی ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) است.  
 
این مجموعه که پیش از این زیر نظر مجموعه فرهنگی قلمستان اصفهان چاپ و منتشر شده بود، اکنون با ویرایش و طرح جلدی نو به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. از عناوین دیگر این مجموعه می‌توان به آفتاب در محراب، مادر آفتاب، آفتاب دانش، آفتاب هشتمین، وسعت آفتاب، در محضر آفتاب، تا همیشه آفتاب، آفتاب در سجده، آفتاب در محاق، آفتاب غریب، آفتاب نیمه‌شب و ... اشاره کرد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
 
نصیحت‌کننده‌ها خیلی بودند. می‌گفتند: «نرو».‌
 
می‌گفت: «خدا می‌خواهد مرا کشته ببیند.» می‌گفتند: «لا اقل زن و بچه‌ات را نبر».
می‌گفت: «خدا می‌خواهد آن‌ها را هم اسیر ببیند. کار این امت درست نمی‌شود، مگر با کشته شدن من و اسیر شدن خانواده‌ام.»
 
حج را ناتمام گذاشت. حرکت کرد سمت کوفه.
 
قبل از رفتن نامه نوشت: «از طرف حسین بن علی به محمد بن علی و از طرف او به بنی‌هاشم: هرکس با من بیاید شهید می‌شود و هرکس بماند پیروز نمی‌شود .. و السلام.»
 
کتاب «آفتاب بر نی» نوشته زینب عطایی در قطع رقعی و ۱۰۸ صفحه به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب با تخفیف ویژه می‌توانند از طریق سایت انتشارات شهیدکاظمی به نشانی nashreshahidkazemi.ir یا ارسال نام کتاب به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha