ارسال ۱۱۴ اثر به مرحله استانی جشنواره «فانوس» / ۳۰ اثر برگزیده شد
کد خبر: 4001461
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
دبیر جشنواره ملی «فانوس» در لرستان:

ارسال ۱۱۴ اثر به مرحله استانی جشنواره «فانوس» / ۳۰ اثر برگزیده شد

دبیر جشنواره ملی «فانوس» در لرستان با بیان اینکه ۱۱۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره فانوس در لرستان رسید، گفت: از بین ابن آثار ۳۰ اثر برگزیده شدند و تعدادی هم به بخش ملی راه یافتند.

ارسال ۱۱۴ اثر به جشنواره «فانوس» / ۳۰ اثر برگزیده شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «فانوس» در لرستان امروز، هشتم مهر با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و هنرمندان این استان برگزار شد.

محسن مرادی، دبیر پنجمین جشنواره ملی «فانوس» در لرستان در این مراسم، با اشاره به اینکه این جشنواره با اهدافی همچون گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات رهبری، شناسایی و سنجش ظرفیت‌های هنری، ایجاد بانک آثار فاخر هنرمندان لرستانی و… برگزار شد، اظهار کرد: استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، مخاطب‌شناسی و آگاهی‌سازی در حوزه آثار دفاع مقدس، معرفی نقش اقشار مردم به ویژه جوانان و بانوان در دفاع و… از محورهای برگزاری این دوره از جشنواره بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های هفت‌گانه هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، رادیویی، سینمایی و تلویزیونی و… برگزار شد، اضافه کرد: دبیرخانه این جشنواره در محل معاونت سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تشکیل شد و امسال استقبال خوبی هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی داشتیم.

دبیر پنجمین جشنواره ملی «فانوس» در لرستان با بیان اینکه ۱۱۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره رسید و داوری‌ها صورت گرفت و ۳۰ اثر برگزیده شدند و تعدادی هم به بخش ملی راه یافتند، یادآور شد: سال گذشته لرستان در بخش ملی جشنواره خوش درخشید و ۷ مقام ملی را کسب کرد.

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز امروز، هشتم مهر در جمع خبرنگاران، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری تعداد ۶۰ عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس و ۲۰ کتاب صوتی منتشر شود.

وی افزود: کتب منتشر شده عمدتاً به روایت نقش رزمندگان و ایثارگران استان در جنگ هشت ساله پرداخته شده و برخی از آ‌نها با حمایت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان منتشر شده‌اند.

انتهای پیام
captcha