تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نیروهای مسلح گیلان
کد خبر: 4001313
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹

تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نیروهای مسلح گیلان

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نیروهای مسلح استان گیلان در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت تجلیل شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام حسن‌زاده، رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نیروهای مسلح که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان اظهار کرد: جهاد، ایثار و شهادت باعث تحقق آرمان‌های الهی در دفاع مقدس گردید.

وی افزود: قطعا به برکت زحمات پیشکسوتان و خون و دل خوردن خانواده این عزیزان است که امروز آرمان‌های تمدن اسلامی و دین ما زنده و سرپاست.

رئیس عقیدتی سیاسی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) با اشاره به رزمندگان اسلام و فداکاری و رشادت آنها، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی که ویترین ایمان، غیرت، شجاعت و دلاورمردی رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر بود را باید مظهر امنیت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست.

در ادامه سرهنگ کوثری، جانشین سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم روحیه ایثار، گذشت و پیوستن به لقاءالله را  از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اوج این ویژگی را در جبهه‌های جنگ دیدیم که جوانان و رزمندگان ما با از جان گذشتگی خود اوج ایثار را نشان دادند.

وی با تاکید به اینکه ما به این ارزش افتخار می‌کنیم و خوشبختانه طی چند سال اخیر این ارزش والا به مدد جمهوری اسلامی آمده است، گفت: با وجودی که در شرایط سخت قرار گرفته‌ایم، این روحیه را در بین اقشار مختلف می‌بینیم که در برابر مشکلات و سختی‌ها ایستاده‌اند و از کیان نظام و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

جانشین سپاه قدس گیلان افزود: در تمام جنگ‌های معاصر پادشاهان ترسو وعناصر خائن قسمتی از وطن را از دست دادند اما در جنگ هشت ساله به تاسی از قیام اباعبدالله ما حتی یک وجب از خاک کشور را ندادیم و این پیروزی برای همه نسل‌های حاضر و آینده تاریخ است.

گفتنی است؛ در این مراسم از جمعی از خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان جهاد و شهادت دفاع مقدس  شامل نیروهای ارتش، سپاه، بسیج‌و نیروی انتظامی این شهرستان  تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha