پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرات خود را ثبت کنند
کد خبر: 3998887
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرات خود را ثبت کنند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه تاکنون آن‌چنان که شایسته بوده، نقش رزمندگان استان لرستان تبیین نشده است، گفت: رزمندگان، جانبازان و ایثارگران استان با ثبت خاطرات و وقایع دوران دفاع مقدس در راستای ترسیم جایگاه لرستان در دوران دفاع مقدس مشارکت داشته باشند.

پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرات خود را ثبت کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در بازدید خبرنگاران لرستان از باغ موزه دفاع مقدس لرستان که امروز، ۲۹ شهریورماه در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس انجام گرفت، این هفته را فرصتی برای ترویج و نهادینه‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دانست و گفت: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته دفاع مقدس ۲۲ کمیته در استان تشکیل شده است.

وی با تأکید بر بازگویی نقش لرستان در دفاع مقدس، اضافه کرد: استان لرستان در دوره دفاع مقدس خاکریز دوم بود و از سه استان مرزی پشتیبانی می‌کرده است و در عملیات‌های مختلف نیز نقش مهمی ایفا کرده است.

رشیدی با بیان اینکه از همه نقش‌آفرینان در دفاع مقدس انتظار داریم وقایع جنگ را برای نسل‌های آینده ترسیم کنند، گفت: متاسفانه تاکنون آن‌چنان که شایسته بوده نقش رزمندگان استان لرستان تبیین نشده است که در این راستا از همه رزمندگان، جانبازان و ایثارگران استان درخواست می‎شود با ثبت خاطرات و وقایع دوران دفاع مقدس در راستای ترسیم جایگاه استان لرستان در دوران دفاع مقدس مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان شش هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: برای ترسیم نقش استان لرستان در دوران دفاع مقدس لازم است که نویسندگان، هنرمندان و افراد اهل قلم دست به دست هم دهند و در این مسیر قدم بردارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان در ادامه به پیشرفت ۹۰ درصدی باغ موزه استان لرستان اشاره کرد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای ترسیم نقش استان لرستان در دروان دفاع مقدس است و این در حالی ‎است که تزریق به موقع اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری این باغ موزه ضروری است.

انتهای پیام
captcha