یک‌هزار و ۸۰۰ طلبه قرآنی در مدارس علمیه حافظین مشغول به تحصیل‌ هستند
کد خبر: 3996751
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه؛

یک‌هزار و ۸۰۰ طلبه قرآنی در مدارس علمیه حافظین مشغول به تحصیل‌ هستند

مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه از اشتغال به تحصیل یک هزار و ۸۰۰ طلبه قرآنی در مدارس علمیه حافظین حوزه‌های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن حسینی، مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس حافظین حوزه‌های علمیه که امروز به صورت مجازی و سراسری برگزار شد، اظهارکرد: وجود چنین مدارسی از برکات حوزه‌های علمیه است، چرا که بستر بسیار مهمی برای تربیت قرآنی طلاب و فضلای است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: قرآن کلام و حرف خداوند است که به منظور هدایت و به کمال رسیدن انسان‌ها نازل شده است. حوزه‌های علمیه و طلاب بیشترین وظایف را در بحث تربیت قرآنی در کشور عهده دار هستند.

وی افزود: مدارس قرآنی پرچم دار تربیت قرآنی هستند و بدون شک در این بستر بهترین افراد تربیت خواهند شد. پرچمدار عمل به قرآن باید حوزه‌های علمیه و طلاب باشند که این مدارس برای همین کار مهیّا شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه از مهمترین ویژگی‌های مدارس حافظین این است که طلاب پس از شش سال علاوه بر اینکه حافظ قرآن هستند، مبلغ و مروّج قرآن خواهند بود، اظهارکرد: در حال حاضر قریب به ۱۸۰۰ نفر در این مدارس علمیه اشتغال به تحصیل و تحفیظ دارند که این افراد همزمان با دروس سطح یک، حافظ کل یا نصف قرآن کریم هستند.

وی گفت: در این مدارس طلاب در خصوص تحفیظ و میزان آن چه برای ابتدا و برای استمرار، مختارند و طلابی که شاید به هر دلیلی نتوانستند حفظ ترتیبی کل را پیگیری کنند، به بخش موضوعی منتقل خواهند شد.

یادآور می‌شود، مدارس حافظین حوزه‌های علمیه سال جدید تحصیلی خود را امروز با پیام آیت‌الله اعرافی آغاز کردند.

انتهای پیام
captcha