نعمتی که کرونا مردم را از آن محروم کرد / کدام شهرها بیشترین استقبال از مسابقات قرآن داشتند
کد خبر: 3996281
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

نعمتی که کرونا مردم را از آن محروم کرد / کدام شهرها بیشترین استقبال از مسابقات قرآن داشتند

شیوع کرونا موجب شده است تا مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس هم با حضور تعداد محدودی از متسابقان و هم بدون حضور مخاطب برگزار شود. سالن‌ها و مکان‌های برگزاری مسابقات خالی از جمعیت تماشاگر هستند و این نعمتی بود که کرونا ما را از آن محروم کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان فارس در حال برگزاری است و مانند سال گذشته هم تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.

شیوع کرونا موجب شده است تا این مسابقات هم با حضور تعداد محدودی از متسابقان و هم بدون حضور مخاطب در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شود. سالن‌ها و مکان‌های برگزاری مسابقات خالی از جمعیت تماشاگر هستند و این نعمتی بود که کرونا ما را از آن محروم کرد چرا که قرآن نور است و هرکه بتواند در محافل قرآنی حضور بهم رساند، قطعاً از این نور بهره‌مند خواهد شد.

محل برگزاری مسابقات بخش بانوان تالار معلم شیراز انتخاب شده است که فضای خالی سالن بدجور به چشم می‌آید. گرچه متسابقان در محل برگزاری مسابقات حضور دارند اما تعداد آن‌ها در هر سانس اجرای تلاوت‌ها به دلیل حفظ پروتکل‌های بهداشتی شاید به 10 نفر هم نرسد.

محل برگزاری مسابقات بخش آقایان حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز انتخاب شده است که به نسبت حضور مردم در آن بیشتر است که البته اینان هم زائران این امامزاده واجب‌التعظیم هستند که برای زیارت به این مکان مقدس مشرف می‌شود و می‌توانند از نور قرآن برای دقایقی هرچند کوتاه بهره‌مند شوند.

به نظر تعداد متسابقان حاضر در محل برگزاری مسابقات در بخش آقایان بیشتر است چرا که هر کدام علاقه دارند تا تلاوت بقیه متسابقان در رشته‌های مختلف را بشنوند و از این فرصت حض معنوی لازم را ببرند.

طبق اعلام سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس بیشترین استقبال از مسابقات قرآن در سال جاری را شهرستان‌های شیراز و فسا داشته‌اند، به طوری که تعداد متسابقان در مرحله استانی از این دو شهر بیشتر از سایر شهرهاست.

در رشته ترتیل بخش آقایان تنها از دو شهرستان شیراز و فسا شرکت کننده حضور دارد و در رشته حفظ 5 جزء در بخش آقایان هیچکس در مرحله شهرستانی موفق به کسب حد نصاب امتیاز نشد و در بخش بانوان هم تنها یک نفر موفق شد به مرحله استانی راه پیدا کند.

در بخش آقایان مسابقات رشته‌های دعاخوانی و حفظ و قرائت ترتیل در نوبت صبح اجرا شد و در نوبت بعدازظهر هم مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق و اذان برگزار خواهد شد.

در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل و اذان ۳۰ نفر خانم و ۳۵ نفر آقا رقابت دارند و در رشته‌های دعاخوانی هم در هر بخش بانوان و آقایان ۲۵ نفر به رقابت می‌پردازند.

طی روزهای آتی گزارش‌های بیشتر و همچنین مصاحبه با متسابقان و داوران این دوره از مسابقات در سطح استان فارس را منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha