برگزاری رزمایش «شمیم حسینی و مهر تحصیلی» در اردبیل + فیلم
کد خبر: 3995476
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

برگزاری رزمایش «شمیم حسینی و مهر تحصیلی» در اردبیل + فیلم

چهارمین رزمایش سراسری مواسات و کمک‌های مومنانه با عنوان «شمیم حسینی و مهر تحصیلی» در امامزاده سید صدرالدین(ع) اردبیل، برگزار شد.

برگزاری رزمایش «شمیم حسینی و مهر تحصیلی» در اردبیل + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، همزمان با سراسر کشور، چهارمین رزمایش سراسری مواسات و کمک‌های مومنانه با عنوان «شمیم حسینی و مهر تحصیلی»، با حضور استاندار اردبیل و مسئولان استانی، ۱۴ شهریورماه، در امامزاده سید صدرالدین(ع) اردبیل، برگزار شد.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، در این رزمایش بیان کرد: امامزاده‌ها به‌عنوان قطب فرهنگی، علاوه بر ترویج فرهنگ دینی ومذهبی می‌توانند در ترویج رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های اعلام شده از سوی بهداشت جهانی نقش قابل توجهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امامزاده سید صدرالدین(ع) از قدیم دارای کرامات است، افزود: در این امامزاده علاوه بر برگزاری مراسم فرهنگی، مذهبی و اجتماعی می‌توان به انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی به مسافران جمهوری آذربایجان نیز بهره‌مند شد.

استاندار اردبیل، ضمن تقدیر از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، اظهار کرد: امروز اتحاد و همدلی در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند خانواده‌های عزاداری که عزیزان خود را از دست داده اند تسلی بخش باشد و این گونه اقدامات علاوه بر کمک به هم‌نوعان خود می‌تواند روحیه خوبی به کادر درمان و پرستاران باشد.

بهنام‌جو از مردم استان خواست نسبت به دریافت واکسن کوید ۱۹ با احساس مسئولیت بیشتر اقدام کنند و اینکه وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به اردبیل قول داده ۶۰۰هزار دز واکسن به استان تعلق می‌گیرد در چند روز آینده کمبودی در تهیه واکسن دیده نخواهد شد و عوامل هلال احمر و بسیج در واکسینه کردن مردم کمک می‌کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، اظهار کرد: اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش وظیفه شرعی و قانونی اوقاف است که در ماه‌های محرم و صفر این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای این رزمایش حسینی ۴ هزار بسته معیشتی و هر بسته به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است که از محل موقوفات استان تهیه شده بین خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

حجت‌الاسلام ستوده، یادآور شد: استفاده از ظرفیت مراکز افق امامزادگان اصفهان نیز در این زمینه برای شناسایی نیازمندان مورد توجه بوده است.

گفتنی است؛ در پایان این رزمایش که با سخنرانی ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، علاوه بر تهیه بسته‌های معیشتی، غذای گرم و بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان نیازمند با عنوان «مهر تحصیلی» اهدا و مراسم غبارروبی نیز از ضریح متبرکه سید صدرالدین(ع) انجام شد.

انتهای پیام
captcha