ورود اتحادیه قرآنی لرستان به بحث آموزش قرآن به عشایر
کد خبر: 3993674
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

ورود اتحادیه قرآنی لرستان به بحث آموزش قرآن به عشایر

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن لرستان گفت: اتحادیه قرآنی لرستان در نظر دارد در قالب گروه جهادی در مناطق عشایری صعب‌العبور و دور از دسترس استان اقدام به برگزاری کلاس‎های آموزش قرآن برای عشایر کند.

ورود اتحادیه قرآنی لرستان به بحث آموزش قرآن به عشایرروح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از عشایر در مناطق صعب‌العبور و دور از دسترس قرار دارند که حتی راه دسترسی مناسب ندارند و زمینه برای برگزاری فعالیت‌های قرآنی در این مناطق فراهم نیست، لذا اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان با همکاری عزیز محمدی‌منش، معلم فداکار عشایری لرستان به برگزاری کلاس‎های آموزش قرآن در مناطق عشایری اقدام کرده است.

وی افزود: برای اولین‌بار یک گروه جهادی سه‌شنبه این هفته به یک منطقه عشایری و صعب‌العبور در شهرستان الیگودرز اعزام خواهد شد که این گروه با توجه به نبود راه دسترسی و ماشین‌رو برای رسیدن به این منطقه عشایری و حضور در جمع عشایر آن منطقه باید دو روز پیاده‌روی کنند.

بلواسی ادامه داد: در این برنامه جهادی و قرآنی یک‌سری لوازم نیز تهیه کرده‌ایم که به‌عنوان جایزه به عشایر شرکت‌کننده در کلاس‎ آموزش قرآن اهدا خواهد شد و تلاش ما این است طی چند روزی که در جمع عشایر این منطقه حضور داریم آموزش‎های لازم در زمینه روخوانی قرآن به عشایر ارائه شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان اظهار کرد: با مدیر یکی از دارالقرآن الیگودرز نیز برای تهیه بانک اطلاعاتی از افراد تحصیل‌کرده و قرآنی در مناطق عشایری هماهنگ خواهیم کرد و از افراد تحصیل‌کرده مناطق عشایری دوردست برای آموزش قرآن به‌عنوان رابط عشایر و اتحادیه مؤسسات قرآنی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha