اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور پیشگیری و درمان کرونا
کد خبر: 3991002
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵

اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور پیشگیری و درمان کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور پیشگیری و درمان کرونا، گفت: مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند که در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد.

اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور پیشگیری و درمان کرونابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد، در آغاز سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز، ۲۴ مردادماه، در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به لایحه دوفوریتی شهرداری مشهد در خصوص مقابله با ویروس کرونا، اظهارکرد: جان و سلامت مردم برای شورای ششم از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین‌ خاطر با توجه به وضعیت حاد مشهد و تعطیلی ادارات از فردا، این جلسه به صورت فوق‌العاده در برنامه قرار گرفت.

وی در خصوص لایحه همکاری با ستاد مبارزه با کرونای استان جهت پیشگیری و درمان بیماری کرونا، عنوان کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری می‌تواند با توجه به شرایط و وضعیت اضطراری حاکم بر مشهد، در اسرع وقت امکانات و ظرفیت‌های قابل تخصیص مدیریت شهری را به صورتی که موجب صدمه رسیدن به مأموریت‌های روزمره شهرداری نشود، در طول دوران پیک در اختیار ستاد مقابله با کرونای استان قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: کارکنان و پرسنل شهرداری به منظور انجام مأموریت‌های مورد نیاز و مدیریت شرایط بحرانی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. در کنار دو مورد یاد شده، اماکن و فضاهای در اختیار مدیریت شهری مشهد اعم از سوله‌های بحران و سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و... به‌ ویژه در حاشیه شهر، برای ایجاد فضای مناسب برای واکسیناسیون و بستری بیماران کرونایی اختصاص یافت.

موحدیان با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور پیشگیری و درمان کرونا، بیان کرد: مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند که در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد. مصوبه امروز نشان از توجه ویژه شورای ششم به مقوله مهم مقابله با کرونا است، اما مسئولیت اصلی این حوزه با دانشگاه بوده که آنان باید تدابیر لازم را بیاندیشد.

در این جلسه، سیدابراهیم علی‌زاده، عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که به علت ابتلا به بیماری کرونا در دو جلسه پیشین غایب بود در صحن حضور پیدا کرده و با قرائت متن سوگندنامه و حکم تحلیف در سومین جلسه علنی شورا، رسما فعالیت خود را در ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد آغاز کرد. گفته می‌شود وی امروز با بهبود حال عمومی، در جلسه علنی شورا حضور یافت.

همچنین در این جلسه نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد در شورای اسلامی شهرستان مشهد، هیات حل‌ اختلاف، کمیسیون ماده ۲۴ و کمیته فسخ و خاتمه پیمان تعیین شدند. بر این اساس هاشم دائمی، مجید دبیریان و موسی‌الرضا حاجی‌بگلو به عضویت هیات حل‌اختلاف مالیاتی، حسین حسامی به عضویت کمیسیون ماده ۲۴ آیین‌نامه مالی شهرداری و هاشم دائمی به عضویت کمیته فسخ و خاتمه پیمان درآمدند. موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سید ابراهیم علیزاده و فاطمه سلیمی نیز به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد در شورای شهرستان مشهد انتخاب شدند.

همچنین طی حکمی از سوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، سینا حائری به سمت مشاور عالی و مدیر کل حوزه ریاست شورای شهر مشهد منصوب شد. حائری پیشتر مدیر تدوین و پیگیری اجرای مصوبات و دبیر شورای اسلامی شهر مشهد بوده است.

انتهای پیام
captcha