مشارکت البرزی‌ها در پویش «نذر آزادی»
کد خبر: 3990879
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

مشارکت البرزی‌ها در پویش «نذر آزادی»

پویش «نذر آزادی» به‌مناسبت فرارسیدن 26 مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در استان البرز اجرا می‌شود.

مشارکت البرزی‌ها در پویش «نذرآزادی»

امیرحسین دانش‌کهن، معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با گرامیداشت فرارسیدن 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را نماد مقاومت و ایستادگی دانست و گفت: صبر و استقامت آزادگان سرافراز در طول دوران طاقت‌فرسای اسارت باعث خلق حماسه‌های جاودان و ماندگار شد.

این مسئول، با اشاره به اینکه تحمل اسارت، ایمان قوی می‌خواهد، افزود: الگوگیری از حماسه‌آفرینی آزادگان چراغی برای هدایت سکان انقلاب است و درسی است که می‌تواند الگویی برای نسل آینده کشورمان باشد.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را نمادی از ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها جهت انتقال حماسه مقاومت، ایستادگی، جان‌فشانی و فداکاری آزادگان با آگاهی و شناخت به نسل‌های آینده استفاده کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت این روز اشاره کرد و گفت: هدف از بزرگداشت روز آزادگان معرفی این غیورمردان به جوانان و ترویج سبک زندگی آنان در جامعه است که امسال با توجه به شرایط کرونایی این برنامه‌ها بیشتر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

دانش‌کهن با اشاره به اجرای پویش «نذر آزادی» در استان، بیان کرد: این پویش از 26 مرداد‌ماه با همکاری بنیاد البرز، ستاد دیه و انجمن آزادگان استان البرز با هدف آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد آغاز می‌شود و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز توضیح داد: این پویش با اعلام شماره‌ حساب 1252525002 و همچنین شماره کارت 6037991899944403 به نام ستاد دیه استان البرز کمک‌های مردمی را دریافت و برای آزادی زندانیان واجد شرایط اقدام می‌کند.

وی با اشاره به جمع‌آوری خاطرات آزادگان به‌عنوان دومین برنامه سالروز بزرگداشت 26 مرداد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز طی یک فراخوان در بین آزادگان البرزی خاطرات آنها از دوران اسارت و بعداز آن را در قالب نوشتاری، تصویری و صوتی جمع‌آوری و پس از داوری به‌قید قرعه جوایزی را به برندگان اهدا می‌کند.

دانش‌کهن بیان کرد: این خاطرات پس از جمع‌آوری در جراید، رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر خواهد شد تا نسل امروز و آینده کشور بیش‌ از پیش با این اسطوره‌های ایثار و مقاومت آشنا شوند.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح «سپاس» گفت: این طرح به‌صورت تلفنی برگزار می‌شود که طی آن همکاران بنیاد ضمن تماس با آزادگان و تبریک این روز بزرگ از آنها تجلیل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha