ممنوعیت دسته‌روی و جابجایی هیئت‌های مذهبی در سمنان
کد خبر: 3989636
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

ممنوعیت دسته‌روی و جابجایی هیئت‌های مذهبی در سمنان

سرپرست دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه حداکثر برگزاری مراسم عزاداری ۲ ساعت اعلام شده است، گفت: دسته‌روی هیئت‌های مذهبی شهر‌ها و روستا‌های استان ممنوع است.

ممنوعیت دسته‌روی و جابجایی هیئات مذهبی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، قاسم شریفی، سرپرست دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان عصر روز گذشته، 18 مردادماه در دومین جلسه کمیته بهداشت و سلامت ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استانداری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل مسئولیت برگزاری برنامه‌های سوگواری و نیز نظارت بر روند برگزاری این برنامه‌ها بر پایه پروتکل‌های بهداشتی به سازمان تبلیغات اسلامی سپرده‌شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان موظف به تشکیل کارگروه مراسم عزاداری در سطح شهرستان‌ها است گفت: امسال برنامه‌های سوگواری بدون در نظر گرفتن رنگ‌بندی‌ها و بر پایه ضوابط و مقررات خاص اعلام‌شده است.

سرپرست دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری ادامه داد: انجام دسته‌روی و جابجایی هیئت‌ها در سطح شهرها و روستاهای استان ممنوع است افزود: تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در شهرهای با وضعیت خاص و رنگ‌بندی قرمز مورد تأکید است.‌

شریفی بابیان اینکه برنامه‌های عزاداری در فضای باز با ظرفیت یک‌سوم به انجام خواهد رسید، یادآور شد: حداکثر زمان در نظر گرفته‌شده برای برنامه‌های عزاداری دو ساعت و برگزاری برنامه‌های عزاداری در فضای بسته با ارتفاع شش متر با ظرفیت یک‌چهارم اعلام‌شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری نماز در مساجد بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند و با رعایت سقف ۷۰ نفر در شهرهای قرمز و ۱۰۰ نفر در شهرهای نارنجی با فاصله‌گذاری چهار مترمربع برای هر نفر و در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه قابل انجام است، اظهار کرد: اقامه نماز جماعت در شهرهای بارنگ بندی زرد در فضای بسته با محدودیت ۴۰ نفر و ۱۰۰ نفر در فضای باز امکان‌پذیر است.‌

سرپرست دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان انجام هرگونه پذیرایی در جریان مراسم عزاداری را ممنوع دانست و گفت: هیئت‌‌های مذهبی برای ایجاد موکب‌های سلامت مجاز هستند که بر این اساس برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی برای چایی و سایر نذورات در تمامی شهرستان‌های استان ممنوع است.

به گفته وی؛ در محرم ۱۴۰۰ برنامه‌ها و مراسم خاص همچون یا عباس، نخل‌گردانی و آئین شیرخوارگان حسینی در کل کشور برگزار نخواهد شد.‌

انتهای پیام
captcha