نخستین فرهنگ‌سرای ویژه‌ معلولین در کرمان افتتاح شد
کد خبر: 3988545
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

نخستین فرهنگ‌سرای ویژه‌ معلولین در کرمان افتتاح شد

شصت‌وسومین آیین پویش «افتتاح» شهرداری کرمان، نخستین فرهنگ‌سرای ویژه‌ افراد دارای معلولیتِ کشور در کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا کرمان، نخستین فرهنگ‌سرای ویژه افراد دارای معلولیتِ کشور در کرمان امروز چهارشنبه 13 مرداد ماه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در جریان آخرین و شصت‌وسومین آیین پویش «افتتاح» شهرداری کرمان، افتتاح شد.

علی زینی‌وند، استاندار کرمان در آیین افتتاح این فرهنگ‌سرا با بیان اینکه بر خلاف تصور اذهان عمومی، کار شهرداری تنها اقدامات عمرانی نیست، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، امروز این ذهنیت تا حدی تغییر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری علاوه بر حوزه عمرانی باید به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی وغیره نیز توجه داشته باشد و برای همه اقشار جامعه برنامه‌ریزی کند؛ گفت: افراد دارای معلولیت جزء لاینفک جامعه هستند و در میان آن‌ها افراد با استعداد و فرهیخته نیز دیده می‌شود.

استاندار کرمان افزود: در حال حاضر، تعدادی از افراد دارای معلولیت با افزایش تولیدات فرهنگی و تولید ثروت، نقش مؤثری در جامعه دارند و از ظرفیت و توان آن‌ها در جامعه نیز استفاده می‌شود.

زینی‌وند، ضمن تأکید بر توجه بیشتر به افراد دارای معلولیت در فضاهای شهری و حوزه‌های مختلف گفت: امیدورام فرهنگ‌سرای ویژه افراد دارای معلولیت، مکان جذاب و تأثیرگذاری برای این قشر باشد.

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز در این مراسم در خصوص اهمیت پروژه‌های فرهنگی گفت: هرچند ارزش ریالی پروژه‌های فرهنگی نسبت به پروژه‌های عمرانی کمتر است، اما نقش و اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سرای ویژه افراد دارای معلولیت، جریان تاریخی در شهر کرمان ایجاد می‌کند و فعالیت‌های مستمری در جهت کمک به افراد دارای معلولیت به‌دنبال خواهد داشت.

شهردار کرمان افزود: افراد دارای معلولیت به‌دلیل محدودیت‌های موجود در شهر نمی‌توانند در فضاهای شهری حضور مستمری داشته باشند؛ بنابراین، در این فرهنگ‌سرا، این قشر عزیز می‌توانند از فضاها، کارگاه‌ها، فضای ورزشی و آموزشی استفاده کنند و روحیه بهتری داشته باشند.

یادآور می‌شود، این فرهنگ‌سرا حدود ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد و خدمات آموزشی و فراغتی را در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و کتابخانه‌ای به گروه‌های مختلف ازجمله افراد دارای معلولیت شامل جسمی-حرکتی، ضایعه نخاعی، نابینایان، ناشنوایان و اوتیسم ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha