کتاب زندگی حضرت هاجر(س) شنیدنی شد
کد خبر: 3985204
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

کتاب زندگی حضرت هاجر(س) شنیدنی شد

کتاب صوتی «سعی هشتم»، زندگی داستانی حضرت هاجر(س) همسر ابراهیم(ع) به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

کتاب زندگی حضرت هاجر(س) شنیدنی شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر شهید کاظمی؛ کتاب «سعی هشتم» که اولین کتاب داستانی با محوریت زندگی حضرت هاجر(س) است، به تازگی به صورت صوتی درآمده و از طریق سایت طاقچه قابل عرضه است. همچنین این اثر که روایت جذاب و پرکششی را دارد، با توجه به نزدیک بودن به ایام سالروز رحلت حضرت هاجر، خواندن آن به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌شود.

در مقدمه کتاب آمده است: یکی از زنان بزرگ و مؤمن در تاریخ که به عنوان الگویی برای زنان و مردان مؤمن، صبور و پرهیزکار شناخته می‌شود، حضرت هاجر(س) است. بانویی که به عنوان همسر حضرت ابراهیم(ع) و مادر حضرت اسماعیل(ع) شناخته می‌شود. این بانوی گرانقدر و عظیم‌الشأن دارای ایمانی است که شناخت درجات و مراحل آن نیازمند انس عمیقی با سیره و سبک زندگی اوست تا بدانیم چگونه یک زن به همراه کودک خردسالش به تنهایی وارد سرزمین بی‌آب و گیاهی می‌شود، بدون اینکه در برابر امر و اراده خدای متعال بهانه‌ای بگیرد و عذری بیاورد. ایمانی که زمینه پرورش فرزندی شد که به عنوان ذبیح‌الله شناخته می‌شود و البته باید بدانیم که پیغمبر اسلام(ص) نیز از نسل آن بانوی گرانقدر است.

تصور ما این است که رسیدن به درجات والای قدسی و تقرب به پروردگار هستی از ما انسان‌های معمولی دور است، اما هستند افرادی که خواستند و توانستند. هاجر، آن بانویی که به ظاهر کنیزی مترود بود، چنان خالصانه در راه توحید گام برداشت که قدم‌گاهش معبر انبیاء و اولیاء شد.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: آب را چون چشمه‌ای جاری بر فراز تپه‌ای می‌بینم که بار‌ها بر آن شدم و هیچ نیافتم. دل سنگ شکافته و آبی پرخروش از آن جوشش یافته. همراه آب میوه‌های الوان بر زمین گسترده می‌شوند. بلبلان فرود می‌آیند و چهچه سر می‌دهند. از زمین خشک علف می‌روید و به چشم بر هم زدنی زمین سبز می‌شود و از آن گُل و ریحان می‌دمد. درخت تنومند شاخه‌هایش را در هم می‌پیچاند و سایه‌اش را می‌گستراند و همزمان میوه‌هایش می‌رسند. سیب و انار با هم، تین و زیتون، نارگیل و رطب و... دست می‌برم تا هلویی آب‌دار بچینم و برای اسماعیل ببرم.

کتاب صوتی «سعی هشتم» زندگی داستانی همسر حضرت ابراهیم(ع) در قطع رقعی و ۱۷۶ صفحه به قلم توانای سیدمحسن امامی همزمان با ایام ذی الحجه به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

انتهای پیام
captcha