وقوع زلزله در استان بوشهر خسارات مالی و جانی در پی نداشت
کد خبر: 3985006
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

وقوع زلزله در استان بوشهر خسارات مالی و جانی در پی نداشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر از فوت یک شهروند دشتسانی بر اثر صاعقه روز گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه وقوع زلزله با مرکزیت شهر خشت، خسارات مالی و جانی برای شهروندان استان بوشهر در پی نداشته است.

جهانگیر دهقانی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر گفت: روز گذشته، به دلیل بارش باران و وقوع سیل و صاعقه در بعضی شهرستان‌های بوشهر مشکلات و خسارت‌هایی پدید آمد که متاسفانه در این میان یک مرد 40 ساله دامدار اهل وحدتیه دشتستان در حالی که بیرون از محدوده شهری در حال چرای گوسفندان خود بوده، به دلیل اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.

دهقانی به مشکلات پیش آمده ناشی از بارش باران در شهرستان‌های دیگر استان بوشهر اشاره کرد و تشریح کرد: مسیر ارتباطی روستاهای شنبه_ درویشی واقع در شهرستان دشتی نیز به علت بارش شدید باران مسدود شده بود که با توجه به تلاش‌های نیروهای راهداری پس از مدت کوتاهی رفع مسدودیت شد و تردد در این مسیر جریان پیدا کرد و همچنین بارش‌ها در شهرستان‌های دیر و کنگان تیز موجب قطع برق شده بود که با اقدامات صورت گرفته از سوی اداره برق، مشکلات پیش آمده برطرف و برق وصل شد.

وی وضعیت کل استان بعد از بارندگی روزهای گذشته را نسبتاً مطلوب برشمرد و تصریح کرد: سامانه بارشی که طی روزهای گذشته وارد استان شده بود اوج فعالیت خود را در شهرستان‌های جنوبی و مرکزی استان بوشهر به نمایش گذاشت که موجب آبگرفتگی و حتی سیل در برخی مناطق استان شد که البته با ورود مسئولان حل شد.

دهقانی از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد و بیان کرد: ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در آمادگی کامل برای مقابله با وقوع هر مشکل و پیشامد احتمالی است.

وی در پایان گفت: روز گذشته زلزله ۵.۷ ریشتری در شهر خشت که در مرز بین استان بوشهر و فارس واقع شده اتفاق افتاد که در بسیاری از مناطق استان بوشهر احساس شد ولی خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha