مراسم عشای ربانی در قره‌ کلیسا چالدران برگزار شد
کد خبر: 3984910
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

مراسم عشای ربانی در قره‌ کلیسا چالدران برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از برگزاری مراسم مذهبی عشای ربانی در میراث جهانی قره‌ کلیسا چالدران خبر داد.

ارسالی| مراسم عشای ربانی در قره‌کلیسا چالدران برگزار شدجلیل جباری، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: هر سال در اواخر تیر با فرا رسیدن سالگرد شهادت تادئوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح(ع) ارامنه جهان در قره‌ کلیسا چالدران جمع شده و مراشم عشای ربانی با همان بادراک را به جا می‌آورند.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا برگزاری این مراسم تنها با حضور ارامنه داخل کشور و به صورت محدود برگزار شد و مهمانان خارجی حضور نداشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: مراسم مذهبی بادراک امسال برای شصت و هفتمین سال متوالی در قره‌کلیسا برگزار می‌شود و در تمام این سال‌ها وقفه‌ای در برگزاری آن وجود نداشته است به جز سال گذشته که به دلیل شیوع کرونا این مراسم برگزار شد.

وی بیان کرد: مراسم مذهبی بادراک چند سال پیش در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده بود و در سال گذشته بالاخره پس از چندین سال تلاش این مراسم به صورت مشترک با ارمنستان در فهرست میراث ناملموس یونسکو نیز به ثبت رسید.

یادآور می‌شود، پس از آنکه برای نخستین بار گروهی از خلیفه‌‎گری ارامنه تبریز راهی قره‌کلیسا چالدران شده و اقدام به برگزاری مراسم مذهبی در این کلیسا کردند از آن به بعد این مراسم همه ساله با حضور ارامنه کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha