جنبش اسلامی نیجریه: شیخ زکزاکی خواهان اجرای تعالیم اسلامی است
کد خبر: 3981919
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
در پاسخ به تبلیغات فریب‌کارانه در رسانه‌های اجتماعی مطرح شد؛

جنبش اسلامی نیجریه: شیخ زکزاکی خواهان اجرای تعالیم اسلامی است

جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه‌ای اعلام کرد شیخ زکزاکی خواهان وحدت مردم این کشور و اجرای تعالیم اسلامی همراه با احترام به نظرات و دیدگاه‌های سایر مردم است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیشن آنلاین، جنبش اسلامی در نیجریه (IMN) اعلام کرد شیخ زکزاکی همیشه آرزوی نیجریه‌ای متحد را داشته است.

در این بیانیه آمده است: جنبش اسلامی این سخنان را در واکنش به انتشار تصاویر شیخ زكزاكی در شبکه‌های اجتماعی بیان كرد كه وی را با نامندی كانو و ساندی ایگبوهو (از فعالان سیاسی این کشور) مقایسه ‌كرده است.

در بیانیه‌ای که از سوی عبداللهی دانلادی، یکی از اعضای ارشد IMN در ابوجا صادر شد، آمده است: اخیراً در رسانه‌های اجتماعی تصاویر شیخ ابراهیم زکزاکی با تصاویر نمندی کانو و ساندی ایگبوهو مقایسه شده است. در زیر تصاویر نوشته شده بوهاری قهرمان جنگ با دشمنان نیجریه است.

در این بیانیه، هدف از این اقدام، فریب افراد بی‌اطلاعی دانسته شده که ممکن است از دعوت و هدف شیخ ابراهیم زکزاکی مطلع نباشند. او خواستار برقراری عدل الهی و احکام خداوند در همه امور روزمره ما مطابق با تعالیم انبیا و بندگان پرهیزکار خداوند است که مأموریتی مشابه داشته‌اند.

در مورد اختلافات مذهبی، IMN اعلام کرد شیخ زكزاكی معتقد است تا زمانی كه ما به دیدگاه‌ها و نظرات یكدیگر احترام می‌گذاریم، مشکلی نیست. دین مبین اسلام کسی را مجبور به پذیرش و عمل به این دین  نمی‌کند. بنابراین چگونه می‌توان چنین شخصیتی را که خواستار اتحاد و زندگی سعادتمندانه است، به عنوان دشمن کشور معرفی کرد؟

یادآور می‌شود، دادگاه رسیدگی به پرونده‌ای که علیه شیخ زکزاکی و همسرش در ایالت کادونا تشکیل شده، بارها به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده است. شیخ و همسرش بیش از پنج سال در بازداشت غیرقانونی بوده‌اند. دادگاه عالی فدرال نیجریه، عالی‌ترین دادگاه این کشور، حکم آزادی شیخ و همسرش از جمله پرداخت غرامت به آنها را صادر کرد.

با این حال، مقامات ایالتی تصمیم گرفته‌اند این زوج را تحت پیگرد قانونی قرار دهند و آنها را در زندان ایالتی کادونا زندانی کنند؛ شرایط بهداشتی نامناسب این زندان به ویژه در شرایط همه‌گیری کنونی، سلامتی آنها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام
captcha