ثبت ۵۳ وقف جدید طی سه ماهه اول سال جاری در خراسان رضوی
کد خبر: 3980603
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

ثبت ۵۳ وقف جدید طی سه ماهه اول سال جاری در خراسان رضوی

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ثبت ۵۳ وقف جدید به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ثبت 53 وقف جدید در سه ماهه اول سال 1400

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار کرد: 53 وقف جدید در سه ماهه اول سال 1400 در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این وقف‌ها در شهرستان‌های رشتخوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، مشهد، بجستان، بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، خلیل‌آباد و داورزن به ثبت رسیده است.

ایزدی با بیان اینکه ارزش ریالی این موقوفات 300 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: نیات واقفین خیراندیش از ثبت این موقوفات شامل نیات مذهبی، امورخیریه، مسائل اجتماعی، مدارس علوم دینی، مسجد، بقاع‌متبرکه و اماکن مذهبی است.

معاون فرهنگی-اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: وقف مجتمع فرهنگی، مذهبی اهل‌البیت(ع) مشهد با زیربنای 1500 مترمربع را یکی از ارزشمندترین موقوفات استان در سه ماه اول سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: همچنین در سال 1400 یک دستگاه آب شیرین کن با همکاری انجمن وقف علم و فناوری در قالب وقف مشارکتی برای اهالی روستای شرشر مهرآباد مشهد تهیه و در این روستا نصب شد.

ایزدی بیان کرد: تاکنون اقداماتی خوبی در سوق دادن مردم به سوی وقف با نیات مورد نیاز روز جامعه صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری نشست‌های علمی صنفی، مشاوره وقف و... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha