مهمترین رسالت آحاد ملت ساختن ایران اسلامی است
کد خبر: 3979763
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵

مهمترین رسالت آحاد ملت ساختن ایران اسلامی است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، مهمترین و انقلابی ترین و بزرگترین رسالت آحاد ملت را ساختن ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: آنچه که انقلاب ما را مورد توجه جهانیان قرار داده، ارزش های برگرفته از اسلام ناب است.

به گزارش ایکنا از گیلان، علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته، 2 تیر در جشن شکرانه حضور حماسی مردم در انتخابات که در رشت برگزار شد، دستاورد انتخابات 28 خرداد را بازگشت به اصل انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: انتخابات 28 خرداد آغاز یک تحول و دگرگونی برای ملت ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پرونده 2500 سال رژیم های جبار و فاسد را در طول تاریخ این کشور و ملت بست، افزود: انقلاب اسلامی به ملت رشید ایران آزادی عطا کرد و فرصتی به مردم داد تا از بردگی بیگانگان رهایی یابند و دیگر تحت سلطه آمریکا و انگلیس و عناصر منطقه ای آنان نباشند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، انقلاب اسلامی را تجربه عدالت و معنویت و استقلال واقعی دانست و عنوان کرد: در پرتو انقلاب انسان هایی تقدیم جامعه بشری شدند که هر کدام الگوی شایسته و اسوه بی نظیری برای ادامه راه بشریت و فتح قله های افتخار هستند.

زاکانی، با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با رای خود به حجت الاسلام رئیسی آماده ساختن ایرانی قوی و پیشرفته و نمونه و تشکیل تمدن نوین اسلامی شده است، اضافه کرد: دولت سیزدهم یک تفاوت اساسی با دولت های گذشته دارد، زیرا حجت الاسلام رئیسی آمده تا قبیله سالاری را به شایسته سالاری تبدیل کند و از باندبازی و فامیل بازی دست بردارد و امکان حضور گسترده مردم را در عرصه های مختلف خدمتگزاری بر محور نخبگان فراهم کند تا تحول بزرگ و تغییر جدی در کشور اتفاق بیفتد.

وی خدمت به مردم را رویکرد دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان با خودبرتربینی با ملت برخورد می کنند، اما دولت سیزدهم آمده تا این تفکر برگرفته از اشرافیت طاغوتی را در هم بشکند و در خدمت مردم و جان نثار مردم باشد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، با بیان اینکه امروز فقر و فساد و تبعیض کمر جامعه را خم کرده است، گفت: ایران 1.1 جمعیت دنیا را دارد، اما شش درصد امکانات کره زمین در کشور ماست و نباید فقیر و بیکار داشته باشیم. متاسفانه برخی از مسئولان نه تنها غیرت مقابله با غارتگران و مفسدین را ندارند، بلکه بعضا خودشان غارتگر هستند و دست در جیب مردم دارند.

وی دولت سیزدهم را نویدبخش ساخته شدن ایران قوی بر مبنای شعارهای اصیل و اساسی انقلاب دانست و متذکر شد: امروز روح جدیدی در جامعه ما دمیده شده و انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان مسئول امتحان پس داده و اهل عمل و پاکدست، امکان تغییر و تحول را فراهم کرده و در آستانه یک گام بلند برای پیشرفت کشور هستیم.

زاکانی، مهمترین و انقلابی ترین و بزرگترین رسالت آحاد ملت را ساختن ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: آنچه که انقلاب ما را مورد توجه جهانیان قرار داده، ارزش های برگرفته از اسلام ناب است و امروز باید الگوی ایرانی - اسلامی آزادی و استقلال و عدالت و معنویت به معنای واقعی و کامل کلمه را به جهانیان نشان دهیم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، دولت سیزدهم را زمینه ساز اجرای اصل قانونی نظارت ملت بر مسئولان دانست و اضافه کرد: متاسفانه دنیازدگی برخی از مسئولان موجب شده با ملت روراست نباشند و لذا امروز باید مسیر شهدا را که همانا مسیر راستگویان است دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه باید رقابت ها را به انسجام و دوگانگی ها را به یکپارچگی تبدیل کنیم، گفت: ایران عزیز به دست همه مردم و اندیشمندان و شایستگان ساخته می شود و تفکر انقلابی و مکتب حاج قاسم ملاک و معیار و میزان ماست.

زاکانی، دولت سیزدهم را در تبعیت از منویات ولی فقیه و در راستای ارزش های دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: باید در کنار هم قرار گیریم و با عبور از شعارها و حرکت در میدان عمل مشکلات کشور را یکی پس از دیگری رفع کنیم.

وی با بیان اینکه ملت نیازمند تنفس جدید در عرصه مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و صیانت از حریم خصوصی و عمومی و ایجاد اشتغال و تامین مسکن و ازدواج جوانان است، خاطرنشان کرد: به برکت روی کار آمدن دولت سیزدهم یک اقدام اساسی و یک اصلاح جدی فراروی ملت قرار دارد.

انتهای پیام
captcha