رئیس‌جمهور منتخب موافقان و مخالفان خود را یکی ببیند
کد خبر: 3978398
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

رئیس‌جمهور منتخب موافقان و مخالفان خود را یکی ببیند

امام‌جمعه رشت، به شاخصه های رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و یادآور شد: رئیس‌جمهور منتخب باید موافقان و مخالفان خود را یکی ببیند، مدیران ناکارآمد و ناصالح را عزل کند و مدیران جهادی و دست پاک را به تصدی امور بگمارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام‌جمعه رشت امروز، 28 خرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برنده انتخابات ملت است»، اظهار کرد: همه باید از گفتارهای تفرقه انگیز اجتناب کنند؛ ضمن اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید خود را رئیس‌جمهور تمام ملت بداند.

وی به شاخصه های رئیس‌جمهور منتخب اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور منتخب باید موافقان و مخالفان خود را یکی ببیند، مدیران ناکارآمد و ناصالح را عزل کند و مدیران جهادی و دست پاک را به تصدی امور بگمارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مبارزه با فساد به ویژه فساد اداری باید در رأس برنامه های رئیس‌جمهور منتخب باشد، اظهار کرد: دولت باید سینه سپر کرده و مبارزه با مفاسد اداری را با جدیت دنبال کند.

امام‌جمعه رشت بر ایجاد اشتغال جوانان توسط رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد و یادآور شد: افزایش شبانه روزی قیمت ها دردآور است و مهار قیمت ها باید از اولویت های رئیس جمهور منتخب باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم از نبود کنترل قیمت ها نگرانند، اظهار کرد: مسکن ارزان برای جوانان از جمله اولویت های رئیس جمهور منتخب باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه وزیران رئیس‌جمهور منتخب باید جهادی باشند، تصریح کرد: مبارزه با رانت افراد و باندها و همچنین ساماندهی بانک ها از وظایف اولیه یک رئیس جمهور است.

وی ضمن گرامیداشت دهه کرامت، اضافه کرد: امام رضا(ع) بر صله رحم تاکید داشته است و لذا نباید رابطه خودمان را با اقوام و خویشان قطع کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه از یکم لغایت هفتم تیرماه، بیان کرد: یکی از اقدامات بزرگ دستگاه قضا خشکاندن ریشه فساد در نظام اسلامی است و امیدوارم با طرح و برنامه هایی که دستگاه قضا اجرا می کند، این امر محقق شود.

وی همچینن به بداخلاقی انتخاباتی بعضی از کاندیداها اشاره کرد و گفت: سیاه نمایی هایی که در مناظرها اعلام شد نوعی بداخلاقی بود بود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه بعضی از برنامه های ارائه شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری بیشتر به کاریکاتور شباهت داشت، یادآور شد: القای امور جزیی به جای مسائل مهم از دیگر ضعف های مناظره های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری بود، در حالی که اشتغال، کم شدن جایگاه ارزش پول ملی، فساد اداری و مسکن از مشکلات اصلی کشور است.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از حضور مردم به ویژه گیلانی ها از ساعت های اولیه برگزاری انتخابات در پای صندوق های رای، بیان کرد: مردم از لحظه های اولیه فرایند انتخابات آرام، متین و با نشاط پای صندوق های رای حضور پیدا کردند؛ ضمن اینکه به مسئولان برگزاری انتخابات خداقوت عرض می کنم.

وی خواستار حضور همه واجدان رأی دادن پای صندوق های رأی قبل از فرا رسیدن شب شد و اظهار کرد: کسی که زودتر پای صندوق رأی حاضر شود به همان میزان دشمن را خشمگین کرده است.

انتهای پیام
captcha