شمار قربانیان کرونا در فارس به 4494 نفر رسید
کد خبر: 3973494
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

شمار قربانیان کرونا در فارس به 4494 نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، شمار جان‌باختگان ابتلا به کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در استان فارس را 4 هزار و 494 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 خردادماه در استودیو سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 893 هزار و 265  تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 258 هزار و 739 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 102 هزار و 472 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 15 هزار و 154 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 273 هزار و 893 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و 343 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 243 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام جان‌باختن 15 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و 494 نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی 250 هزار و 135 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون در شیب نزولی موج چهارم و شرایط بسیار شکننده‌ای قرار داریم، خواستار همراهی عمومی مردم برای عبور از این مرحله شد و نقش مشارکت عمومی در این وضعیت را بسیار تعیین‌کننده دانست.

وی توصیه کرد: اگر علامت‌دار هستید و یا با افراد علامت دار و مشکوک به بیماری کووید19 در تماس بودید، به پزشک خانواده خود مراجعه کرده تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

انتهای پیام
captcha