رفتارهای فرسایشی دستگاه‌های قرآنی
کد خبر: 3973392
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
جانباز بیان کرد:

رفتارهای فرسایشی دستگاه‌های قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران با اشاره به اعتبار 30 میلیون تومانی که در قبال تفاهم‌نامه با اتحادیه کشوری در قالب اجرای چند آیتم منعقد شده، گفت: با وجود چندین بار اعلام فراخوان اما هیچ استقبالی از سوی مؤسسات صورت نگرفت، زیرا به صورت روتین در حال انجام دوره‌های آموزش عمومی هستند و نمی‌خواهند خودشان را درگیر تهیه فهرست و هزینه‌های آن کنند.

محمد جانباز، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه طی تفاهم‌ با اتحادیه کشوری مؤسسات طی اسفندماه سال گذشته، 30 میلیون و 500 هزار تومان برای انجام برنامه‌ها دریافت شد، گفت: متأسفانه با چندین بار فراخوان در استان، استقبالی از سوی مؤسسات صورت نگرفت.

وی افزود: مؤسسات استان، بعضاً در حال اجرای طرح‌های آموزشی خود هستند و معتقدند برای 500 هزار یا یک میلیون تومان، چرا باید خود را درگیر بروکراسی کنند.

جانباز با اشاره به اینکه هیئت مدیره تصمیم گرفت که از این مبلغ پس از کسر پنج درصد سهم اتحادیه (حدود پنج میلیون تومان) سایر مبالغ را به مؤسسات اختصاص دهد، اظهار کرد: حتی حاضریم مبلغی برای اتحادیه کسر نکنیم، چون هیئت مدیره و مدیرعامل بدون دریافت هزینه‌ و حق جلسات همکاری دارند. هیئت مدیره تصمیم گرفت در صورت امکان مبلغ 26 میلیون تومان باقی‌مانده را به 26 مؤسسه که دارای طرح‌هایی هستند، تخصیص دهیم و اگر تعداد مؤسسات بیش از این بود، میانشان قرعه‌کشی کنیم اما موضع اتحادیه کشور هزینه‌کرد آن مبلغ براساس آن تفاهم‌نامه و درخواست شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از تخصیص این مبلغ کم به مؤسسات سطح استان، التیام بخشیدن به بخشی از مصائبشان است، اضافه کرد: مؤسسات در آستانه تعطیلی هستند و پیش آمده بود هنگامی که چند ماه گذشته یک میلیون تومان به مؤسسات سطح استان تزریق شد، موجب انگیزه و تشویق برای به چرخه درآمدن فعالیت دوباره مؤسسات شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی مازندران با اشاره به چهارچوب‌های این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: 56 درصد مبلغ این تفاهم‌نامه در زمینه سند راهبردی آموزش عمومی قرآن هزینه می‌شود و سایر آیتم‌های آن شامل حمایت از تولید و عرضه برنامه‌های آموزش عمومی قرآن، سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، تربیت و توانمندسازی سرما‌یه‌های انسانی، سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی فعالیت‌های مؤثر قرآنی در فضای مجازی است.

وی با تأکید بر اینکه طی دوبار فراخوان هیچ اظهار تمایلی از سوی مؤسسات نشد تا فهرستی از کد ملی قرآن‌آموزان فراهم شود، چرا که ده‌ها از این نوع فهرست‌ها برای دستگاه‌های قرآنی ارسال شده و حال آنکه فردی به این فهرست‌ها نگاه نمی‌کند و چرا باید این‌ همه هزینه شود برای موردی که کارآیی ندارد، بیان کرد: باید از این مرزها عبور کنیم و دنبال کارهای قابل بهره‌وری برویم تا به نتایج عملی مناسب و مطلوب در امور مؤسسات قرآنی برسیم.

انتهای پیام
captcha